מצטיינת המכינה הקדם אקדמית באוניברסיטת תל אביב

מצטיינת המכינה הקדם אקדמית באוניברסיטת תל אביב

חינוך להשכלה גבוהה היא מאבני הדרך המשמעותיים של מינהל החינוך, המעודד את צעירי אשדוד לתכנן את צעדיהם להמשך לימודים במוסדות להשכלה גבוהה. בתכנית מכינה קדם אקדמית הפועלת באונ' תל-אביב נוטלים חלק תלמידים רבים. בחודש שעבר סיימו 25 תלמידים מאשדוד את התכנית וקבלו תעודות. תלמידת מקיף ז' זכתה גם בתעודת הצטיינות.  

במסגרת קידום ההשכלה גבוהה בתיכונים, אותו מוביל כמובן מינהל החינוך, מפעיל מרכז הצעירים כיוונים מספר תכניות אקדמיות ואחת מהן היא תכנית המכינה באוניברסיטת תל אביב. לאחרונה סיימו כ-25 תלמידים מהעיר את התוכנית בטקס סיום שנערך לפני חג הפסח, באוניברסיטת תל–אביב. במעמד המכובד והמרגש נכחו הורי התלמידים ונציגי התוכניות, חולקו תעודות הצטיינות לתלמידים שבלטו בתוכנית. מרים יוסבאשוילי תלמידה ממקיף ז' זכתה בתעודת הצטיינות.

המכינה הקדם אקדמית לנוער היא השלב הראשון בדרך להשתלבות בקורסים אקדמיים באוניברסיטת תל-אביב, ומטרתה לדמות לתלמידים מכל הארץ למידה באקדמיה ולהעניק להם כלים ומיומנות הנחוצים לסטודנט. בתכנית, התלמידים נחשפים לתחומי תוכן שונים ברמה אקדמית, בו הם לומדים לסכם את ההרצאה האקדמית ולהתייחס לשאלות שמעלה המרצה. השיעורים נמשכים, כמו באוניברסיטה, שעתיים אקדמיות המועברות באופן פרונטלי. תחומי הלימוד כוללים מדעי החברה – פסיכולוגיה ותקשורת, ומדעי החיים – ביולוגיה ורפואה.

פעם בשבוע ובמימון העירייה, נסעו התלמידים לאוניברסיטה כדי להרחיב את הידע שלהם בתחומים השונים וכדי שיוכלו להשתלב באקדמיה בצורה הטובה ביותר בעתיד. במהלך השיעורים מפתחים התלמידים את השיח האקדמי סביב הנושאים שנלמדו בהרצאות ומשלבים בין תכני לימוד וידע קודם עם ידע חדש שנלמד. "תכנית זו מחזקת את מיומנויות הלמידה של תלמידי התיכון, בדגש על יכולות אקדמיות כגון: סיכום, קריאת המאמרים וניתוחם, כתיבת עבודות, הכנה למבחנים, פיתוח טיעון בעל פה ובכתב, ועוד" אומרים בכיוונים ומציינים כי "במסגרת המכינה עורכים התלמידים היכרות עם חוגים שונים באוניברסיטה, לומדים לחפש מידע בספריית האוניברסיטה, להתמצא בקמפוס ועוד".

התלמידים שיעמדו בתנאי המעבר לשנים המתקדמות של התוכנית, ישתלבו בקורסים אקדמיים באוניברסיטת תל אביב, בתחומים של מדעי החברה, החיים והרוח ויצברו נקודות אקדמאיות להמשך לימודיהם בעתיד.

אגב כך, שתי תלמידות מכיתה ט' במקיף י"א אשדוד, שלי רוה ונועה נווה, זכו בתחרות חיבורים יוקרתית נושאת פרסים לנוער Name Your Hero שבמסגרת פרס דן דוד! התחרות מתקיימת מדי שנה באוניברסיטת תל אביב ובה משתתפים מאות תלמידים ותלמידות מרחבי הארץ. הפרסים הכספיים ניתנים על ידי היחידה לנוער שוחר מדע ע"ש דב לאוטמן, במטרה לעודד יצירתיות, יכולת ביטוי ויוזמה בקרב בני נוער. "זהו ניצחון נוסף המצטרף לניצחונות עבר נוספים של תלמידי אשדוד בתחרות זו" אומרים במינהל החינוך ומברכים את הבנות על הזכיה. כבוד!

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*