איך תהפכו את הבית שלכם לאטום לנזילות?

איך תהפכו את הבית שלכם לאטום לנזילות?

לפני בוא החורף תמיד צצים החששות הקבועים. האם נעבור אותו בשלום ולא תהיינה חדירות מים מפינות שונות בו? אצל רבים מכם התשובה לכך לא תמיד ברורה מאחר ואתם יודעים בסתר ליבכם כי לא תמיד נתתם את מלוא תשומת הלב לנושא איטום יסודי של הבית. רבים מכם נמנעים מלטפל בנושא האיטום בגלל סיבות שונות. לעיתים, זאת המחשבה שהפעם זה לא יקרה או שהפעם תהיינה רטיבות קלה ונסבלת שנתגבר עליה ונתקן אותה במהירות. יש עוד אלף סיבות שמקורן במחשבה לא נכונה. אז האמת היא שאי אפשר לדעת מתי תהפוך הנזילה משנה שעברה לשטף של מים שיהפוך את החיים בבית לבלתי נסבלים.

גרים באשדוד וצריכים שירותי איטום? קבלו ייעוץ מקצועי על ידי קבלן איטום באשדוד

בלאי מצטבר

טבעם של סדקים באיטום להתרחב והבלאי, כמובן, רק יגבר, ולכן, ההתעלמות מהבעיה מסוכנת. נזילות הן צרה צרורה והדרך הנכונה להתגבר עליהן היא באיטום יסודי שייערך בימים היבשים. כדאי להשקיע ולא לפחד מהמאמץ הנדרש לכך מאחר והנזקים שעלולים להיגרם יחייבו הוצאות כבדות יותר לאחר מכן. יש להוסיף לכך את הנזקים הבריאותיים שעלולים לקרות למערכות הנשימה של בני ביתכם ותבינו כי לא כדאי לשחק עם נושא האיטום. חדירות מים חיצוניות עלולות להגיע מגגות, ממרפסות חיצוניות, מקירות, מפתחים שונים דוגמת דלתות וחלונות ואפילו מתחתית המבנה. יש להקפיד להתאים את האטום לכל אחד מאזורים אלו בבית.

למדו על התחום

יש גגות שטוחים, משופעים, קלים, רעפים. יש חלונות מסוגים שונים עם אדני חלונות מגוונים, יש חיפוי קירות באמצעות צבע, או אריחים מסוגים שונים. לכל אחד מצורות הבנייה וסוגי עבודות הגמר יש להתאים את האיטום המתאים לו. בתכניות של בנייה חדשה או שיפוצים יש התייחסות טובה לכל עבודות האיטום וכל מומחה איטום יכול לייעץ כל אימת שהדבר נדרש לכם. דרשו לקבל מידע כתוב ומידע בעל פה, קראו חומר על הנושא והבינו היטב את מושגי האיטום לפני שאתם מחליטים על ביצוע עבודות אלו. יש שלל חומרי איטום. יש יריעות ביטומניות, חומרים נוזליים, משחתיים, זפת חמה ועוד. יש חומרים שמותאמים לגגות, לקירות עם חיפוי ובלעדיו, לשטחים מרוצפים או משטחי בטון, למרתפים, לחדרי אמבטיה רטובים ועוד.

סוגי חומרים

מבחינים בחומרים על בסיס פוליאוריטני, ביטומני, אקרילי, צמנטי ועוד. יש שקופים, שנועדו למריחה או התזה, יש אלסטיים וצמיגיים, יש בעלי הרכבי חומרים שונים וכדומה. כל עבודת איטום, חיצונית או פנימית סביב חדרים רטובים, חייבת להתבצע בצורה תקנית ועליכם לוודא שאכן כך היא נעשית. זאת הדרך הטובה ביותר להבטיח איטום יעיל. אחת הסיבות החשובות להקפדה המרבית היא בכך שעבודות האיטום חייבות להיעשות בעונות היבשות. נכון הוא שעושים בדיקות הצפה אבל לא תמיד ניתן לבחון באמצעותן  את יעילות האיטום בצורה מקסימאלית. עם ביצוע מקצועי ותקני תבטיחו שביתכם יהיה מוגן בחורף מפני חדירת מים חיצונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*