מה מספרים המספרים?

מה מספרים המספרים?

מערכת החינוך מציינת בשנה זו מספר עוגנים משמעותיים. האחד 50 שנה לאיחודה של ירושלים עיר הנצח, השני 40 שנה למבצע יהונתןאנטבה והשלישי, אשדוד בת 60! שלושת האירועים הללו חברו יחד בתיכון מקיף א' לפעילות שיא של למידה משמעותית, בהובלת צוות גיאוגרפיה אדם וסביבה, ע"י רכזת המקצוע יולן שוורצמן וצוות השותפות למקצוע.

במסגרת הלמידה המשמעותית בשיעורי גיאוגרפיה, אדם וסביבה, חקרו התלמידים נושאים נבחרים שעסקו באשדוד, ירושלים ומבצע אנטבה. בתהליך הלמידה חברו תחומים נוספים מתחום: אזרחות, של"ח, תנ"ך, היסטוריה ועוד והעניקו מימד נוסף לאירועים הללו.

בנוסף השתתפו תלמידינו בסדנת "כיתת אומן", בה יצרו יצירות אמנות המשקפות את נופי אשדוד, בשיתוף עם אומנים מתנדבים מאגודת אומני אשדוד. "תודה לאומנים, לתלמידים ובעיקר לאומן המוכשר ראובן כהן שניהל את הסדנא בענווה רבה" אומרת גב' הדס בן שושן מנהלת בית הספר ומציינת כי "כמסורת קבועה, התוצרים מוצגים בגלריית אשכול הפיס ויופיעו בתערוכת מכחול הזהב במונארט".

במקביל ללמידה בכיתות עבדו תלמידי בית הספר על מופע "בין אשדוד לירושלים" שנכתב ע"י בוגר ביה"ס שלומי יפרח, ומתאר את חייו של נמרוד החוקר עבודת שורשים עם אביו הירושלמי ואמו האשדודית ובדרך זו נשזרים סיפורי הקמת העיר אשדוד  ושחרור ירושלים בירת ישראל. המסע עובר דרך סיפור היציאה מהחומות, עליית הנוער לאשדוד והקמת העיר, הקרב על הגנת רמת רחל ושחרור הכותל ורגעי מבצע אנטבה.

חבורת הזמר בניהול והפקה של יעקב ואורלי בן שבת, העצימו את ההתרגשות בשירים ובריקוד ביניהם שיר מקורי על אשדוד, שומר החומות, ירושלים של זהב ועוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*