פרשת השבוע: מגילת שיר השירים / שניר אלמליח

פרשת השבוע:  מגילת שיר השירים / שניר אלמליח

בשבת חול המועד פסח נוהגים בחלק מקהילות ישראל לקרא בשבת זו את מגילת שיר השירים, אותה כתב שלמה המלך, ובה שוזר הוא על דרך דימוי ומשל את יחסיו של עם ישראל עם הקב"ה, ואת האהבה של השם ית' לעם ישראל.
וכך מדמה שלמה המלך את עם ישראל בפסוק:

"הנך יפה רעיתי הינך יפה עיניך יונים".

ודימה שלמה את עינהם של ישראל לעיני היונה, שהרי ידוע, כי היונה אינה עפה למרחקים אלא למרחק מוגדר שרואה היא בעינה שיכולה לחזור לשובך ממנו יצאה, ואם בעינה רואה היא כי לא תדע את מסלול החזרה לשובך, אז אינה עפה למרחק שכזה.

אומר שלמה המלך, גם יהודי מעם ישראל כשיש לו נפילות, כשהוא נכשל וחוטא, הנפילות שלו הם כאלו שרואה הוא שיכול לחזור ולעשות תשובה, שרואה הוא שזה חטא שהוא יכול לתקן אותו ולחזור לקרבת השם שיש לו קודם הפגימה על ידי החטא, אבל אינו חוטא הוא בחטאים כאלו שאינו יכול לתקן את מה שפגם, ולהתרחק כל כך מרבון העולם.

נהוג שמאחלים לחברנו בחג "פסח כשר ושמח", ושמעתי בשם מורינו הגאון הגדול רבי דב צבי קרלנשטיין זצוק"ל שבימי חג אלו צריכים אנו לדעת, שפסח "כשר" יכול להיות רק אם הוא גם בבחינת "שמח", שהרי שמחת יום טוב היא חלק בלתי נפרד ממצוות החג, ולכן יש להקפיד לשמוח בימים אלו כדי שהפסח יהיה בבחינת "כשר".

שנזכה כל אחד ואחת לשמוח שמחה אמיתית, ושחג הפסח ישפיע על כולנו שפע של קדושה ושמחה לכל השנה, הצלחה וברכה ברוחניות וגשמיות, אמן.

שבת שלום ומועדים לשמחה.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 18:48
יציאת השבת: 19:48

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*