ערב השיא של פסטיבל תור הזהב

ערב השיא של פסטיבל תור הזהב

יומו השני של פסטיבל "תור הזהב" נפתח בטקס "פרס תור הזהב" שהוענק השנה לשלושה אנשי תרבות נפלאים שהם חלק מעולם ומלואו שהיה הרבה לפנינו ויישאר הרבה אחרינו: המוזיקאי ד"ר אבי עילם – אמזלג, הפרופ' והחוקר משה בר- אשר והזמרת/השחקנית ריימונד אבקסיס

בטקס נכחו ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, המשנה לראש העיר מר משה בוטרשווילי, המשנה לראש העיר ויו״ר רשות הספורט חברי ועדת הפרס, מר מוטי מלכא, מנהל פסטיבל, היוזם שלו וחבר ועדת ״פרס תור הזהב״, בני משפחות הזוכים, אורחים ומכובדים נוספים.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הבחירה שלכם מפארת לא רק את הזוכים עצמם אלא את כולנו ואת הפרס עצמו. אין ספק שמדובר בגיבורי תרבות שהחברה הישראלית התברכה ביצירה שלהם ובאשדוד לקחנו אחריות ונקטנו יוזמה ובשם קהלים רחבים מאוד במדינת ישראל ייסדנו את פרס תור הזהב ובאמצעותו אנחנו מוקירים את פועלם, מעלים על נס את היצירה שלהם ובעיקר אומרים תודה על תרומתם הכבירה, כל אחד בתחום הפעילות שלו.

מיד לאחר הטקס התקיים ערב שירת נשים מפרס בלובי המשכן שכן ידוע כי בתרבות הפרסית ישנו מקום מיוחד לשירת הנשים בין אם בשמחות, שירי עבודה או שירי ערש היוצרים קשר ייחודי בין האם הפרסיה לילדיה. על הבמה עלתה שרונה יהאן פרוז (אמא של ריטה) והרכב של שלוש דורות של נשים פרסיות בליווי הרכב מוזיקלי עשיר. אל הלובי אגב, הגיעה הזמרת ריטה יחד עם בני משפחתה לפרגן לשרונה על המופע.

בשעה 21:00 החל קונצרט המחווה לזמר הרגשות סאמי אלמגריבי שנחשב לאחד מהמבצעים הגדולים של כל הזמנים של המוזיקה האנדלוסית הפופולארית ושל החזנות של יהודי מרוקו במשכן שנפתח בוידיאו של אלמגריבי שר בליווי התזמורת האנדלוסית ומיד בסיומו, פתחה המנצחת סיון אלבו בן- חור יחד עם התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד את הערב המיוחד, בו עלו לבמה זה באחר זה אמנים שונים: הפייטנים אמיל זריהן ובינימין בוזגלו, ליז ממן נכדתו של אלמגריבי, אלברט גיגי, אביר אל- עבד ואסתר רדא שבצעו ממיטב שיריו של אלמגריבי. כל העיבודים לשירים נעשו ע״י שמואל אלבז.
את הערב הנחתה ליבנת בן חמו, בת העיר אשדוד ושדרנית גל"צ וגלגל״צ.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*