צהוב ובגדול! 92-74 מוחץ למכבי אשדוד מול הפועל ירושלים

צהוב ובגדול! 92-74 מוחץ למכבי אשדוד מול הפועל ירושלים

לאחר ההפסד לאילת ביום שני האחרון שקטע את המומנטום החיובי של מכבי אשדוד\באר טוביה, הקבוצה של מאיר טפירו אירחה הערב (מוצ"ש) את סגנית האלופה, הפועל ירושלים המדרדרת בשאיפה לחבר ניצחון רביעי ברציפות באולם "הקריה". הלוחמים בצהוב עשו זאת בענק, ובעיקר בעזרת מחצית שנייה נהדרת בה הביכו פעם אחר פעם את האדומים שהגיעו בסט שחור ( אולי ידעו על מה שצפוי להתרחש), ובסיום יצאה אשדוד עם ניצחון מהדהד 92-74 והשלימה ניצחון שני העונה בבית על הפועל ירושלים!

בסיבוב הראשון מי שהיו אחראים על הקונצרט הצהוב היו צמד הישראלים הצעירים אריאל ויפתח זיו.  אדם אריאל הקפטן שגמר את העונה, כמו גם פרסטון נואלס, ראו איך יפתח זיו תופס פיקוד ומנהיג את ההתקפה האשדודית וגם מפעיל לא מעט לחץ על האורחים, ומקנח בשני דאנקים מרשימים, אחד מהם עם הראש של בר טימור הרכז הירושלמי. ומה עם צ'ייס סיימון אתם שואלים? הוא כהרגלו היה הסקורר המוביל של הקבוצה בצהוב, וסיים את הערב עם לא פחות מ27 נקודות, שאת רובם עשה בחצי הראשון והשאיר את אשדוד באותם דקות קרוב לקבוצה מהבירה של פיאנג'יאני. גם קווין דילארד ומריו ליטל הזר החדש הוסיפו לאווירה הנהדרת באולם, וגרמו לקהל הצהוב של אשדוד לצאת עם אווירת חג שמח ועם לא מעט חיוכים.

DKA_0821

אמנם אי אפשר עדיין להגיד בוודאות שמכבי אשדוד נשארה בליגה לעונה נוספת, אבל האמת שלכולם די ברור שזהות היורדת ידועה ומה שנותר לאשדוד זה להמשיך להלחם ואולי להתברג עוד איכשהו לשמיניית הפלייאוף בתום העונה, כשנותרו עוד שבעה מחזורים. כמו ששחקניו של טפירו מלהטטים על הפרקט הדבר הזה נראה בהחלט בר השגה.

מהלך המשחק:

אשדוד פתחה בחמישייה עם זיו, ליטל, סיימון, קארמייקל וכהן, ירושלים עם ג'רלס, טימור, קינסי, אליהו וסטודמאייר. סטודמאייר קלע את הסל הראשון, קארמייקל השווה, 2:2. סיימון התחמם עם שתי שלשות רצופות ובדאנק יפה קבע 7:12. אחרי כמה דקות בהן הכדור "סירב" להיכנס לטבעת, הקבוצות התחילו ליישר את האחוזים ואחרי שפיטרסון שעלה מהספסל השווה בשלשה, צלף ליטל מבחוץ מהעבר השני וקבע יתרון 12:15. שנייה לסיום הרבע הפך ג'רלס לשחקן הראשון שמגיע לקו ועם 2 מ-2 צימק ל-15:14.

דילארד וסיימון שמרו על היתרון הצהוב בפתיחת הרבע השני, אבל סל של אליהו ושלשה של הלפרין קבעו שוויון 19:19. דילארד הציג דקות מצוינות עם פאול וסל ואסיסט מרשים להאלי הופ של אלטיט, אבל סטודמאייר צימק מהקו וג'רלס העביר את היתרון בשלשה, 24:26. דילארד המשיך ללהוט עם 5 נקודות נוספות ועוד אסיסט להאלי הופ, הפעם של קארמייקל, 28:31. הלפרין קבר שלשה שנייה, סיימון הגיב עם השלשה השלישית שלו ודאנק של אלטיט במתפרצת קבע 32:36. קארמייקל ואלטיט הגדילו את היתרון מהקו, סטודמאייר וג'רלס צימקו ל-39:36 מאסיסטים נהדרים של אליהו. חדירה יפה של דילארד חתמה רבע מצוין שלו ושל קבוצתו ביתרון 36:41.

DKA_0786

קינסי פתח את המחצית השנייה בשלשה, סיימון ענה לו באותו מטבע והגדיל ל-39:46 בחדירה נפלאה. סטודמאייר ואליהו צימקו, אבל סיימון הגיע כבר ל-20 נקודות ושמר על הפער, 43:50. כהן פתח פער דו-ספרתי בפאול וסל, טימור רץ לסל קל במתפרצת אבל קארמייקל הגיב בליי אפ קליל משלו ודאנק של ליטל הגדיל ל-45:57. הריצה של "הדולפינים" נמשכה, קארמייקל וסיימון טסו להטבעות במתפרצת והפער עלה ל-47:63. פיאניג'אני לקח פסק זמן וגער בחניכיו, פיטרסון וטימור הורידו ל-66:53. סיימון הוסיף עוד סל יפה, אבל הלפרין וג'רלס המשיכו לגלח נקודות מהפער, 68:57 אחרי 30 דקות.

DKA_0776

חדירה של טימור צימקה לחד-ספרתי, סיימון הגיב בפאול וסל, 59:71. האורחים העבירו הילוך בהגנה ודייסון קלע נקודות בכורה במתפרצת, 71:63. דילארד קלע סל חשוב, ירושלים החטיאה שלוש שלשות ברציפות ודאנק של זיו אחרי חטיפה נהדרת קבע 63:76. דייסון רשם מהלך משוגע של 3 נקודות וסחט פאול תוקף וקבר שלשה קשה, 76:69. המשחק התחמם עם בלתי ספורטיביות דו-צדדיות לחובת אליהו ודילארד, שהמשיך בשלו וביחד עם זיו הגדיל בחדירות גדולות, 69:80. שלשה של דילארד סגרה מעשית את המשחק, זיו הוסיף עוד דאנק גדול, עומר בירנפלד התכבד בשלשה, תור שרעבי "נכנס לעיתון" ובסיום 74:92 מרשים מאוד לחבורה של מאיר טפירו.

מכבי "קפלן" אשדוד/באר טוביה: סיימון 27 (7-9 לשתיים, 4-5 לשלוש, 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים), דילארד 19 (8-14 מהשדה, 4 אסיסטים), קארמייקל 12 (6 ריבאונדים), ליטל 10, כהן 9 (11 ריבאונדים, 4 אסיסטים), זיו 6 (6 אסיסטים, 4 איבודים), אלטיט 5, בירנפלד 3, שרעבי 1. כן שותף: טישמן.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*