פרשת השבוע – ״תצווה״ – שניר אלמליח

פרשת השבוע – ״תצווה״ – שניר אלמליח

השבת פרשת תצווה נקראת גם שבת זכור, ובה קוראים את מצוות זכירת מחית עמלק.
המהות של עמלק היתה שהוא בא וקירר את עם ישראל, לאחר יציאתם ממצרים ולאחר כל הניסים שנעשו לעם ישראל, שכל העולם ראה את כוחו של הקב"ה והנפלאות שעשה לעם ישראל, הגיע עמלק והחליט להחטיא את עם ישראל ואף להלחם בו, וזאת בלי לפחד מכוחו ועוצמתו של הקב"ה.
"זכור את אשר עשה לך עמלק בדרך בצאתכם ממצרים".
עמלק שבא במטרה להלחם בעם ישראל כשהם בדרך בעת הליכתם במדבר הגדול והנורא כשהם עייפים ויגעים, ביטל את המוסריות של המלחמה, כשמתארגנים למלחמה יש מוסריות בסיסית, צריך לעשות זאת בזמן הראוי ולא בדרך, וזה מה שמוטל עלינו בזכירת מחיית עמלק, לזכור את מעשיו ואת הרשעות הרבה שהיתה בו לעשות זאת לעם ישראל "בדרך" ולאחר שיצאו סוף סוף מעבדות לחרות והינם שמחים.

ואם על עמלק שהיה מתועב ביותר ישנה עליו תביעה על כך שלא נהג במוסריות אפילו שמדובר במלחמה, קל וחומר אנו צריכים להרגיש חובה כפולה ומכופלת לנהוג במידות הראויות בהם התורה מצווה עלינו, גם אם יש לאדם תרעומת על חבירו, והוא רוצה לבוא עמו בדברים, עליו להיזהר ברגישות לעשות זאת בעיתוי נכון ובצורה ראויה ואפילו שהוא צודק בדין.

שנזכה כל אחד ואחת בימי הפורים הבאים עלינו לטובה לזכות לשפע של שמחה, אושר וברכה, נחת ושלווה, וששמחת ימי הפורים תלווה אותנו כל השנה אמן.

שבת שלום ומבורך. פורים שמח.
שניר אלמליח.

כניסת השבת: 17:25
יציאת השבת: 18:23

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*