גנאווה דה חביב- באים בטוב

גנאווה דה חביב- באים בטוב

הרכב מוזיקת עולם מאשדוד יערוך מופע רחוב במרכז רובע ב'.

מיזם "באים בטוב" החברה העירונית לתרבות הפנאי מגיעה אליכם אל הרחוב אחת לשבוע עם פעולת תרבות במרחב הציבורי יארח ביום שישי הקרוב את יניב נחמני בפרויקט "גנאווה דה חביב" להופעה בת כשעה הכוללת חומרים מקוריים ברוח צפון אפריקה, בלוז ומוזיקה שורשית במרכז המסחרי של רובע ב' החל מהשעה 12.00 בצהריים.

"גנאווה דה חביב" – הרכב מוסיקלי בניהולו של יניב נחמני ובהשראה של מוסיקת ה“גנאווה” שמגיעה ממרכז וצפון אפריקה. צליל ישן שמאופיין בכלים מסורתיים ועתיקים. שירה בקולות ומנטרות מתגברות הן חלק משמעותי ביצירה הזאת והן מצטרפות למקצבים ייחודיים למדבר הסהרה ולאפריקה בכלל. בנגיעות בלוז, דרך הברברים במרוקו ועד לקלסיקות מרוקאיות מבית.

יניב נחמני (39), מוזיקאי, יוצר ומבצע בן העיר אשדוד הוציא אלבום בכורה לפני כשמונה שנים עם הסינגל המצליח "נערה צפון אפריקאית" ועוד בארבע השנים האחרונות על פרויקט הגנאווה- מוזיקה שבטית, טקסית, שתתן לכם תחושה של טרנאס בכלים חיים ומנטרות מתגברות שהן חלק בלתי נפרד מהגנאווה. את ה- גנאווה ניצן לפרש בכמה אופנים, המקור שלה לא מוחלט, אך יש האומרים שהיא מגיעה מ'גאנה' שבאפריקה, מוזיקה של עבדים שברחו והפיצו כביטוי לחופש הן בצלילים והן בווקאליות. נחמני, שר בשלוש שפות- עברית, מרוקאית וגיבריש (שנחשבת לשפה לכל דבר) ומשתמש במוטיבים של הגנאווה העתיקה בחיבור מודרני שנוגע בכולם. להופעה יגיעו נחמני יחד עם שני נגנים מהאנסמבל ויתנו נופך אותנטי בשילוב כלי נגינה כמו: עוד מרוקאי, קראקב (ה"קסטנייטות המרוקאיות"), כלי הקשה ושירות.

כחלק מהאלבום שבדרך, עובד נחמני בימים אלו על סינגל ראשון עם המפיק המוכר פטריק סבג (עשה בין היתר פרויקטים בחו"ל ובארץ: יובל דיין, עידן עמדי, ארז לב- ארי ואחרים…)- יש למה לצפות. על פרויקט "באים בטוב" אמר נחמני, "מדובר ביוזמה מבורכת של החבר העירונית לתרבות הפנאי באשדוד שמצטרפת ליוזמות מבורכות קודמות, שחלו בשנים האחרונות בעיר. זה שינוי משמעותי המעצים את האמנים באשדוד ומציע תרבות נגישה לכל אדם ואני שמח להיות חלק מאלה שבאים בטוב".

יום ו' 3.3.  |  שעה 12:00 |   רחבת מרכז ב'  |  הכניסה חופשית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*