גננות אשדוד וכנסת ישראל

גננות אשדוד וכנסת ישראל

כנסת ישראל שמחה לארח בשבוע שעבר את גננות אשדוד, להציג בפניהן את בית המחוקקים הישראלי, את אולם המליאה, את עבודת הועדות והח"כים, ללמוד מעט על ההיסטוריה של הבית ולחזות ביצירות האמנות המעטרות אותו. בסיום הן קינחו בארוחת ערב בשכונת נחלת שבעה ושבו הביתה עייפות ומרוצות. על היוזמה חתומה המפקחת נירה בן הדור. את המסע המכונן ליוו הגננות המובילות בסקטור הממלכתי.

בשבוע שעבר נכונה לגננות אשדוד הפתעה נעימה. בשעה 14:30, מיד לאחר יום עבודה שגרתי, המתין להם אוטובוס והעלה אותן לירושלים. היתה זו הזדמנות נהדרת לבקר בבירת ישראל ולחזות מקרוב בבית המחוקקים הישראלי ותפקודי הבית. "גם מזג האוויר החורפי שפקד אותנו השבוע, האיר לנו פנים ובירת ישראל קדמה אותנו בחיוך ובשמש חמימה" מתפייטת אחת הגננות בהנאה גלויה ומודה למפקחת על היוזמה המיוחדת.

את הגננות קדמו עובדי הכנסת וערכו להן סיור במשכן שמסמל יותר מכל את המקום בו יושבים יחדיו כל נציגי העם, דנים בסוגיות ובנושאים העומדים על סדר היום הציבורי וגם אם מתנהלים ויכוחים ולעתים גם סוערים, הם מתנהלים ע"פ הערכים הדמוקרטים כיאה למדינה הדמוקרטית היחידה באזורנו. נציג הכנסת שליווה את הגננות הראה להם את אולם המליאה בו יושבים חברי הכנסת, נושאים נאומים ומצביעים על חוקים. את חדרי הישיבות בהם מתנהלים דיונים של ועדות הכנסת ואת המבואות והאזורים בהם יכולים אזרחי המדינה לבקר ולצפות כיצד מתנהלת הדמוקרטיה.

בתוך כך הגננות נהנו לחזות ביצירות האומנות המוצבות בכנסת ובהן היצירה של האמן היהודי הדגול מארק שאגל – הגובלנים המפורסמים המבטאים את קורות חיים העם היהודי בשלושה זמנים, עבר הווה ועתיד. כן צפו בעותק המדויק של מגילת העצמאות וביצירות נוספות כמו עבודת הפסיפס על רצפת המבואה, תמונות ופסלים.

"יום הולדתה של כנסת ישראל נקבע לט"ו בשבט" קובעת אחת הגננות ומוסיפה "אין טבעי ונכון יותר לבקר בכנסת בתקופה זו ולאחל לה מזל טוב ויום הולדת שמח". ואכן, 50 הגננות שביקרו בכנסת שמחו להתארח בסמוך ליום הולדתה של הכנסת ואיחלו לבית המחוקקים הישראלי עוד הרבה שנים של פעילות, עמידה על ערכי הדמוקרטיה ושחבריה ישמשו דוגמא לילדי ישראל.

לקראת חשכה יצאו הגננות לסיור קצר באחת השכונות הציוריות של ירושלים, נחלת שבעה, וקינחו בארוחת ערב משותפת. על היוזמה אחראית כאמור המפקחת נירה בן הדור ואת הגננות ליוו גננות מובילות בסקטור הממלכתי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*