הדולפינים מאשדוד או הכרישים מאילת: אשדוד תשחק על כל הקופה באילת

הדולפינים מאשדוד או הכרישים מאילת: אשדוד תשחק על כל הקופה באילת

כשהיא שואבת עידוד רב בעקבות הניצחון ביום חמישי האחרון במסגרת גביע המדינה על מכבי רעננה, ניצחון שהעלה אותה לרבע גמר הגביע, תצא מחר (שני,20:15) מכבי "קפלן" אשדוד באר טוביה למשחק שכולו על הלחם והחמאה, למשחק חוץ מול הפועל אילת באולם "בגין".

למרות הניצחון על הקבוצה מהלאומית בשבוע האחרון, נמצאים החבורה הצעירה של טפירו בנסיגה מדאיגה בכל מה שקשור למשחקי הליגה בשבועות האחרונים. באשדוד זוכרים טוב טוב את ניצחון הליגה האחרון שלהם,שהיה בחודש שעבר מול הפועל ירושלים בבית. אלא שמאז הקבוצה המקומית בצהוב רושמת לה שני הפסדי ליגה, לחיפה בחוץ ולראשון לציון בבית, הפסדים שהורידו את הצהובים בחזרה אל הקרקע.

מנגד, גם הקבוצה שתארח מחר את ההתמודדות, הפועל אילת, פתחה בצורה די חלשה את העונה הסדירה. הקבוצה של עודד קטש שהייתה מורגלת בשנים האחרונות להיות קבוצת צמרת בליגת הכדורסל, ניצבת לה מקום אחד מתחת לשכנתה הדרומית מאשדוד, כשהיא במאזן זהה אליה של שלושה ניצחונות אל מול חמישה הפסדים.
בשבוע שעבר אמנם אילת השיגה ניצחון מרשים בהיכל "טוטו" בחולון על הפועל המקומית, אבל אין לדעת איזו אילת ואיזה אשדוד נראה מחר על הפרקט באולם "בגין". אולי זה מה שעושה את המשחק מחר לכל כך מעניין ופתוח.

dol

מי שבוודאי יהיו בו לא מעט רגשות אמוציונאלים כלפי האקסית שלו, הוא הרכז המחליף של האילתים נאור שרון. שרון ששיחק לא מעט במכבי אשדוד באר-טוביה בעונה שעברה, עזב בתחילת העונה את הקבוצה מעיר הנמל לאחר שהבין כי הוא אמור היה להיות רק הרכז השלישי אחרי יפתח זיו ונמרוד טישמן שנפצע, מה שגרם לסכסוך בינו לבין כמה מאנשי הקבוצה, שהביא בסופו של דבר את שרון לחתימה בעיר הדרומית מאילת.

אצל אשדוד לעומת זאת, מתחילים סוף סוף לקבל את מה שהם ציפו מחלק מחבורת האמריקאים של הקבוצה. דניאל יואינג וסיימון החלו לגלות שיפור ביכולתם במשחקים האחרונים, כשגם אד דניאל ממשיך להראות משחק לחימה יפה לעין ומעורר השראה מתחת לסלים.
לגבי הסנטר אזיקו, אין זה סוד שהוא כמעט ב100 אחוז בדרך מחוץ לקבוצה, שעדיין בקרב הצוות הניהולי ממשיכים לחפש ולתור במרץ אחר זר נוסף שיגיע על חשבונו, ככל הנראה שחקן בעמדת 1-2.

אלטיט

המשחק מחר יהיה מרתק לפחות מבחינתם של שני המאמנים שיעמדו על קווים. בפעם הראשונה במשחק ליגה רשמי, ייפגשו שניים מגדולי הכדורסלנים הישראלים בשני העשורים האחרונים, עודד קטש מצד אחד ואילו מאיר טפירו מן הצד השני. לקטש אמנם יתרון די גדול אל עמיתו למקצוע, שכן המאמן האילתי כבר מתחיל לקבל שם של לא מעט בעל ניסיון בליגה, מה שיכול לשחק ליתרון מסויים עבורה של אילת.

ההיסטוריה מלמדת כי הצהובים-כחולים מאשדוד רוו לא מעט רגעים בהם הקהל האשדודי יצא שמח ושש מהאולם באילת.
מכבי אשדוד ירדה מנצחת בשניים משלושת משחקיה האחרונים באולם "בגין". למרות שבעונה שעברה במשחק האחרון ביניהם בעונה הסדירה, אשדוד חטפה מהלומה לא קטנה מאילת במשחק הבית, שנגמר ב90-72 לאורחים מאילת, אז כיכבו בשני הצדדים צארלס צומאס מאשדוד ואלישי כדיר מאילת, שכיום כידוע שניהם חוברים אחד לשני במכבי ראשון לציון.

Player to watch:

להפועל אילת סגל שחקנים ישראלי, אולי מהטובים ביותר בליגה,כמובן שכולם נמצאים בריאים וכשירים. מי שעשה עבור התכולים מאילת את ההבדל בניצחון בשבוע שעבר, הוא הפורוורד הנהדר רפי מנקו,שהגיע לאחר שלא מצא את מקומו בהפועל ירושלים.
מנקו שהגיע לשיר רבאונדים בליגה במחזור הקודם, נותן לא מעט אנרגטיות וערך מוסף לחבריו על הפרקט, ועושה רושם שקטש חיזק את קבוצתו ברכש מעניין ומעולה להמשך העונה. מנקו מצטרף כמובן לשחקנים כמו חנן קולמו,רותבארט, אפיק ניסים, ונאור שרון שביחד יוצרים תלכיד מקומי טוב עבור המארחים.

Match-up:

המאצ' אפ מחר יפגיש בין שני הגבוהים הישראלים של שתי הקבוצות. מצד אחד ג'ייק כהן שבכל משחק ומשחק נותן תרומה פשוט מעולה עבור מאמנו הצעיר, כשמן הצד השני רוברט רותבארט מנסה לשקם מחדש את המוניטין שאבד לו,לאחר עונה פושרת אצל הפועל תל אביב ושרון אברהמי. רותבארט כמו כהן, נחשבים למפתחות עבור הקבוצה היריבה, כשמי שתצליח לעצור את הגבוה הדומיננטי מהצד השני, תוכל לקבל כמה נקודות זכות בדרך לניצחון במשחק,ובריחה קלה מתחתית הליגה הבוערת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*