חג הסיגד בחידה לקידום נוער

חג הסיגד בחידה לקידום נוער

ביגוד מסורתי, מאכלים אותנטיים, מאפים מיוחדים וקפה אתיופי היו חלק מאירוע מוקיר ומכבד שנערך ביחידה לקידום נוער, ביום חג הסיגד של קהילת יוצאי אתיופיה. החג המסמל את הגעגוע לציון ולירושלים הולך ומבסס את מעמדו גם בלוח השנה הישראלי.

היחידה לקידום נוער קיימה ביום רביעי האחרון טקס לכבוד חג הסיגד. על הטקס היתה ממונה מזל פיקדו, עובדת חינוך טיפול ביחידה, כאשר היא טורחת על הכנת המאפים והמאכלים המסורתיים באופן אישי, על מנת להעביר את רוח החג לנערי היחידה. כחלק מתפאורת הטקס הוצגו  כלים מסורתיים המסמלים את תרבות העדה האתיופית שכללו: ביגוד מסורתי (שמלת זוריה וקמיס), מאכלים (אלי'צה וקקי-ווט), מאפים (דאבו ואינג'רה), קפה אתיופי, תמונות מאתיופיה ותפאורה ומידע על חג הסיגד.

מר בני פיקדו –בן משפחתה של מזל, מדריך טיולים מאורגנים לאתיופיה ומרצה לבני נוער, סיפר את סיפור העלייה האישי שלו ושל משפחתו מאתיופיה לארץ ציון, מנקודת מבטו כילד בן ה-6. בני תיאר את הקשיים שהיו בעלייה וסיפר איך למרות הכל עלו ארצה מתוך אמונה דתית ואמיתית לעלות לארץ הקודש.

בנוסף, בני  סיפר על מאפייני חג הסיגד, המורשת והתרבות האתיופית וריגש את צוות ונערי היחידה כשסיפר כי כאשר עלה לארץ היו הרבה קשיים בחברה ובעקבות כך לא הכיר בזהותו ואף התבייש בה. הוא ציין את חשיבותו של מסע השורשים לאתיופיה, בעזרה לגיבוש זהותו מחדש ובבניית הגאווה מחדש בעדתו ובמורשתו. ציטוט מדבריו: "כל אדם צריך לדעת מהיכן הגיע  ולשמר את הערכים שקיבל ממקום היוולדו. היום אף אחד לא ישפיל אותי. אני אתיופי גאה". נערי היחידה היו מרותקים לדריו של בני פיקדו וכיבדו את המעמד.

במהלך הטקס כיבדו אותנו בנוכחותם נציגים ממרכז מרו"ם, ובבוקר היום מספר נציגים מהיחידה לקידום נוער התארחו בטקס שאירגנו ילדי מרכז מרו"ם. "על שיתוף פעולה זה מגיע ישר כוח ליניב אלוש ולמנהלת מרכז מרו"ם הגב' ד"ר ציפי בבצ'יק" אומרת רחלי בן זכרי רכזת היחידה לקידום נוער.

בתום הטקס, הנערים וצוות היחידה נהנו מהפנינג – מטעמים, מוזיקה וריקודים ברוח העדה. זה המקום להודות למזל פקדו בברכת ישר כוח ענקית על ארגון היום באופן מופתי, עם המון רוח של נתינה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*