עורך דין תאונות דרכים – שאלות ותשובות

עורך דין תאונות דרכים – שאלות ותשובות

תאונות דרכים הן לצערנו, דבר שבשגרה הישראלית והעולמית ולכן, זהו תחום משפטי שמעסיק רבים מאתנו. לפניכם שאלות נפוצות בנושא זה עם התשובות הרלוונטיות.

שאלה: האם תאונת דרכים יכולה להיות גם תאונת עבודה?

תשובה: בהחלט! תאונות דרכים, המתרחשות בדרך אל העבודה או ממנה, נחשבות גם כן כתאונות עבודה ובנוסף, לעתים הן מתרחשות כחלק מהתפקיד של הנפגע או הפוגע בתאונת הדרכים. לדוגמה, אם מדובר בנהג משאית או בתחבורה הציבורית וכדומה.

שאלה: מאיזה תחום משפטי מגיע עורך דין תאונות דרכים?

תשובה: מדובר על עורך דין מתחום הנזיקין, העוסק בכל מה שקשור לתאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות אישיות וכך הלאה.

שאלה: הייתי עד לתאונת דרכים. מה עליי לעשות?

תשובה: הדבר הנכון לעשות כאשר אתם עדים לתאונת דרכים הוא להישאר במקום, להזעיק עזרה במידת הצורך ולמסור פרטים, באמצעותם ניתן ליצור אתכם קשר במידה ועולה הצורך בכך. כמו כן, במידת האפשר, נסו לתעד את כל מה שראיתם קרוב ככל האפשר למועד ההתרחשות. כך הזיכרון שלכם יהיה יותר טרי ויכלול בתוכו יותר פרטים.

שאלה: האם ישנה חובה לפנות לעורך דין תאונות דרכים לאחר כל תאונת דרכים?

תשובה: ראשית, לא מדובר על חובה, אלא על המלצה חמה. עורך דין תאונות דרכים יכול לעזור מאוד  בכל התחום המשפטי הכרוך בתאונות דרכים וכמו כן, יכול לעזור להשיג את התוצאות המיטביות במידה והמקרה מגיע אל בית המשפט וגם בכל הנוגע לזכויות של נפגעים בתאונות דרכים דרך המוסד לביטוח לאומי.

שאלה: מהן הזכויות המשפטיות של נפגעי תאונות דרכים?

תשובה: כפי שישנם סוגים רבים של תאונות דרכים וסוגים רבים של פגיעות כתוצאה מתאונות אלו, כך גם משתנות הזכויות המשפטיות בהתאם לכל מקרה ומקרה. זוהי סיבה נוספת לכך, שחשוב מאוד לפנות לעורך דין, אשר יוכל לבחון כל מקרה לגופו ולתת את המענה המדויק ביותר בהתאם לאופי הפגיעה.

שאלה: מה צריך להביא לפגישה עם עורך דין תאונות דרכים?

תשובה: בפנותכם לעורך דין תאונות דרכים מומלץ להמציא את כל הממצאים הרלוונטיים לתאונה. כלומר, עדויות ופרטי התקשרות של עדי ראייה, ממצאים רפואיים ובמידה ויש, גם תמונות וכל סוג של תיעוד מהתאונה ומשלבי השיקום לאחר הפגיעה. כך עורך הדין יוכל לקבל תמונת מצב מלאה יותר ולהביא אותה לידיעת בית הדין ולהגדיל משמעותית את הסיכוי להשיג עוברכם את פסק הדין הרצוי לכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*