כיצד מומלץ לבחור טיפול באקנה בפנים?

כיצד מומלץ לבחור טיפול באקנה בפנים?

אקנה אינו בעיית גיל הנעורים בלבד אלא בעיה מציקה שיכולה לצוץ גם בגילים מאוחרים יותר ומפתיעים למדי. במקרים כאלה, הטיפולים המוצעים תמיד יהיו טיפולים מוכרים ויעילים, יחד  הצעה לגלות משנה זהירות כאשר מדובר במקרה של טיפול באקנה בפנים מסיבות הורמונליות. זוהי עצת הזהירות הראשונה שכל מי שסובל מאקנה חייב לשים אליה לב. בין אם מדובר באקנה בגלל הריון או גיל ההתבגרות או כל שינוי הורמונלי אחר, דעו שלכל טיפול יעיל יש השלכות ויש השפעה שמחלחלת גם לשכבות העמוקות של העור. לכן רק התייעצות עם רופא, בדיקות רפואיות וקוסמטיקאית רפואית מוסמכת ומנוסה ייתנו לכם תשובות מהימנות בנוגע לטיפול שמתאים לכם.

אקנה וסכנות הזיהום

לאקנה יש מקור חיידקי מתרבה בסביבה שבה נסתמות נקבוביות החלב והשומן, וכך נוצרת סביבת המחיה שבה הוא משגשג. משום כך, כל שיטת טיפול שמוצעת לכם חייבת להתבסס על ניקוי והיגיינה בראש ובראשונה, ואחר כך שימוש תכשירים שבהם  בפיקוח, משום שהמרכיב הפעיל בהם בצורה יעילה הוא גבוה מכדי להיות קוסמטי בלבד. תכשירים טובים לצורך טיפול יעיל באקנה בפנים חייבים להיות רשומים ומותאמים לכל מטופל. משום כך, תכשירים שנמכרים בפארמים למיניהם ברוב המקרים לא יעשו את העבודה לעומק. יתרה מזאת, החומרים הנוספים שבהם משתמשים בהם לקידומם כתכשירים טבעיים ברוב המקרים אינם מכילים ריכוז פעיל שלהם ולכן זוהי ברכה לבטלה. זאת ועוד, אם הם מכילים חומרים חריפים לצורך שימור, צבע ובושם או אפילו כמויות מסוימות של חומרים שאינם ממש נחוצים לכם, זה עלול לגרום לגירוי נוסף של עור הפנים שגם ככה חשוף לפעילות החיידק ואינו זקוק לגירוי נוסף.

תכשירי סבתא

תכשירי סבתא למיניהם יתאימו אולי למקרים קלילים ונקודתיים בלבד של טיפול באקנה בפנים שאינו מגיע לדרגה חריפה של דלקת על פני שטחים נרחבים, גם משום שהם אי אפשר לשלוט בריכוז החומרים הפעיל שבהם וגם משום שחלקם פשוט גורם לזיהום העור ולגירוי הפנים. לא מומלץ במקרים כרוניים וקשים באמת, או כאלה שמופיעים על רקע הורמונלי, להשתמש בתרופות סבתא למיניהן. מדובר בחומרים שחלקם יכול להיות פעיל אבל כאשר מורחים אותו בצורה הטהורה שלו הוא עשוי לגרות ישירות את עור הפנים לרגישות נוספת ולא להועיל לו במאבקו בחיידק ובסתימת נקבוביות .כשחושבים על הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מכך, כמו צלקות ונקבים בעור, ברור למה רק טיפול על ידי אנשי מקצוע הוא הדרך היחידה המומלצת באמת לצורך טיפול באקנה בפנים מבלי לגרום לנזקים לעור.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*