האם אשדוד ערוכה לרעידת אדמה?

האם אשדוד ערוכה לרעידת אדמה?

מהי רעידת אדמה? האם יש סיכוי שתתרחש רעידת אדמה בישראל? האם יש קשר בין ממ"ד לרעידת אדמה? כיצד להכין את הבית? כיצד להכין את המשפחה לרעידת אדמה? וכיצד אפשר להתכונן לרעידת אדמה? שאלות מסקרנות אלה נמצאים באתר פיקוד העורף וכדאי שנדע גם את התשובות. כנסו, תקראו ותפנימו. חשוב מאוד!

בשבוע שעבר פקדה את מרכז איטליה רעידת אדמה קטלנית ומחקה עיירה שלמה מעל פני האדמה. הרוגים רבים, לכודים ונעדרים, פצועים והרס נוראי היו לתמונות אשר הרעידו את התקשורת וזעזעו את העולם. אין זו רעידת אדמה ראשונה באזורינו ומן הסתם גם לא האחרונה ונשאלת השאלה: האם חוץ מתפילות יש בידינו לעשות משהו כדי למזער נזקים? התשובה היא כמובן כן. יש מה לעשות וזה בדיוק הזמן לפעול.

תושבי ישראל כבר למדו שהמזרח התיכון איננו רק זירת לחימה וטרור אלא גם אזור גאוגרפי פוטנציאלי לרעידת אדמה ולאסונות טבע. לפני כמה חודשים נערך באשדוד תרגיל המדמה צונאמי ואסון טבע המתרחש בגלל רעידת אדמה. גיאולוגים ומומחים בתחום מזהירים כי "זה רק עניין של זמן שגם את ישראל תפקוד רעידת אדמה קשה" ומציעים הערכות לאומית למזעור נזקים והצלת חיים. אלא שלא רק על המדינה לפעול. גם עלינו מוטלת אחריות וכל אחד מאתנו יכול לתרום את חלקו ולהיות מוכן יותר למקרה של אסון טבע.

באתר האינטרנט של פיקוד העורף מוצעים לא מעט פעולות שבהם יכול לנקוט כל אזרח, כך שיהיה ערוך ומוכן להתמודד עם רעש אדמה. "אם ניערך היום – נציל חיים" נכתב באתר ומציע שורה של פעולות אותם יכול לבצע כל תושב בעיר, בתחומים שונים.

בתחום הכנת המשפחה, שהוא הנושא הנתון לאחריותו האישית של התושב, מומלצים הפעולות הבאות:

  • לאתר מראש מקום בטוח בבית אליו נגיע בעת רעידת אדמה (ממ"ד, חדר מדרגות דירת קרקע או שטח פתוח).
  • לקבוע מקום מוסכם באזור פתוח, למפגש עם בני המשפחה.
  • להכין את ציוד החירום הבא: אמצעי תקשורת להתעדכן (מחשב, טלוויזיה, רדיו וסוללות), טלפון נייד וסוללת גיבוי. 3 ליטר מים בבקבוקים סגורים לכל אחד מבני המשפחה (מומלץ: 3 יממות מראש). מזון באריזות סגורות. תאורת חירום, פנס וסוללות. ערכת עזרה ראשונה ותרופות. מטף כיבוי אש. העתקים למסמכים חשובים (רפואיים, מרשמי תרופות, מסמכי זיהוי…). ציוד אישי שיספיק לכמה ימים. ציוד חיוני ע"פ מאפייני המשפחה. חובה להכיר את המפסקים הראשיים של החשמל והגאז למקרה שנצטרך לנתקם.
  • בהנחיות פיקוד העורף ניתן למצוא התייחסות לבדיקת עמידות בניין המגורים והנחיות כיצד להכין את הבית לרעידת אדמה. מומלץ להיכנס לאתר ולקרוא. כן מומלץ לערוך, מפעם לפעם, תרגול משפחתי למוכנות לרעידת אדמה (לא להתבייש…).

אתר פקע"ר:
http://www.oref.org.il/11280-he/Pakar.aspx

סרטון הסברה:
 https://www.youtube.com/watch?v=H5WYDYXiS5Y&list=PLZTSeRPtiUuJhlc_3rZj1wkF_TfKOawFE

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*