ה״פינלה של הקיץ״ זמן נוער

ה״פינלה של הקיץ״ זמן נוער

אירועי הקיץ הגדולים בעיר אשדוד החלו מברכתו של ראש העיר שדרש מכל מחלקות העירייה והחברה העירונית לתרבות ופנאי להנגיש מסגרות תעסוקה ואירועי תרבות ופנאי לבני הנוער במהלך חודשי חופשת הקיץ, כשכל חברה או ארגון על פי היכולות והייחודיות שלהם. מרגע זה התכנסה מליאה בראשותו של אילן בן עדי מנכ"ל העירייה ב'שולחן עגול' בכל הנוגע לאירועי הקיץ שכלל נציגים מהאכיפה, התפעול, עיר ללא אלימות, אנשי ביטחון ומשטרה, מהחברה העירונית, החינוךהפורמלי והלא פורמלי וכמובן נציגות של מועצת הנוער העירוני.

השולחן העגול חולק לוועדות ושלוחות בנושאים שונים כקבוצות עניין בהם לקחו חלק בני הנוער.
תחום הנוער בעיר אשדוד אמון על החינוך הבלתי פורמליערכי וחברתי. מזל שאלתיאל מנהלת מחלקת הנוער מנחה ומלווה  16 שלוחות של ארגוני נוער מתוכם שבע תנועות נוער, מועצת תנועת הנוער שמוכרת על ידי משרד החינוך, מנהיגות צעירה, הכנה לצה"ל, עמותת עלם ועוד.

ה״פינלה של הקיץ״ 2

בני הנוער קיימו סקר שבו השתתפו כ– 700 בני נוער, שנשאלו ותיעדפו כיצד הם רואים את הקיץ בעיר אשדוד: מה הם רוצים שיקרה בעיר אשדוד, אילו אמנים הם היו רוצים שיופיעו, מקומות בילוי לנוער, מה הם היו רוצים שיקרה, מקומות תעסוקה ועוד. את תוצאות הסקר הגישו בני הנוער ב'שולחנות' ומדהים היה לראות שמחלקת התרבותביניהם איריס נפתלי ויוסי עטר שפועלים בתחום התרבות התחשבו, כיבדו ולקחו את המלצותיהם של בני הנוער.  אילן בן עדי הוציא מדיניות שאומרת: "בואו נקשיב למה הנוער רוצה", תוך החלטה דמוקרטית ותיאום הבקשות מול התאריכים הפנויים, הזמינות והיכולות התקציביות.

מועצת הנוער מורכבת מכ– 40 נציגים של בני נוער שנבחרים דמוקרטית בבתי הספר, בארגוני ותנועות הנוער כאשר כל נציג מייצג את האג'נדה בה הגוף הוא פועל מאמין בו ומשתייך אליו והמפגשים ביניהם מתקיימים ממש כמו פרלמנט קטן בעוד טל וקנין, יו"ר מועצת הנוער מתפקדת כ"ראשת העיר" של בני הנוער, מובילה ומופיעה על במות באירועים המתרחשים בעיר ומשמיעה את קולם כביטוי לחזון ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי לשימת הערכים כאחד מהדגלים החשובים בכל הקשור לבני נוער בעיר אשדוד והבנה כי יש חיבור וקשר ישיר בין החינוך הפורמלי ללא פורמלי.

מה מחכה לבני הנוער בחודש אוגוסט, לקראת סוף הקיץ?

ה״פינלה של הקיץ״ 3

ויליג' נוער (22.8)

עם אליעד נחום, דיג'יי יורם סוויסה ויוסי שטרית ומופע של להקת KGC האתיופית מקרית גת בחוף מיעמי

עם דוכנים שימכרו אוכל ושתייה קלה ב– 5 ₪ בלבד. מופעים ומסיבה עד חצות הליל עם דוכנים ופעילויות מגוונות: קיר גראפיטי של 10 מטרים שינהל דודי שובל אמן הגראפיטי מאשדוד, קליעת צמות, תכשיטים, קריקטורות, משחקי שולחן והכל באווירת "כפר נוער".


מסיבת בריכה בבית לברון לגילאי 14-16 (24.8)

החל מהשעה 18:00 עם דיג'יי יורם סוויסה, עמיעד סויסה, ברינדד וסמאש.

מופע של חנן בן ארי במשכן לאמנויות הבמה (25.8)

מי שפרץ לתודעה עם הלהיט "החיים שלנו תותים" נבחר על ידי מועצת הנוער להופיע לבקשתם של הנוער הדתי (והחילוני), החל מהשעה 19:30.


מרתון סטנד אפ (28.8)

הסטנדאפיסטים גיורא זינגר, מני מלכה, שגיב פרידמן ושי יום טוב באודיטוריום רמי נעים, החל מהשעה 21:00.
ערב הצדעה לתנועות וארגוני הנוער (31.8)- יום לפי החזרה לבתי הספר וסיומו הרשמי של החופש הגדול, ערב שכולו הצעדה לבני נוער פעילים למען הקהילה שיזכו למופע של שחר חסון שיארח את אמירם בן טובים וצמד שיניים במשכן לאמנויות הבמה, החל מהשעה 19:00. הכניסה לכל האירועים בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד!

התייחסות לנוער המסורתי דתי באשדוד
כמו כן הייתה התחשבות יוצאת דופן בבני הנוער הדתיים בעיר ולפיכך התקיים מופע של ישי ריבו לבקשתם ובקרוב יתקיים מופע של אמן נוסף שנבחר על ידי בני הנוער של חנן בן ארי במשכן לאמנויות הבמה. למופע של ישי ריבו שנתפס כיום כ"שלמה ארצי" של המגזר הדתי היה 'סולד אאוט' והכרטיסים למופע של בן ארי ("החיים שלנו תותים") נמכרים בקצב שיא.
ההתחשבות בנוער הדתי באה מתוך התחשבות בכך שהם לא יכולים לרקוד יחדבנים ובנות או ליהנות מהמסיבות בבריכה ומהנקודה הזו הקימו עבורם שני מופעי מוזיקה גדולים של האמנים שנבחרו על ידם. אגב, מכירת הכרטיסים פתוחה לכל בני הנוער ולא לנוער הדתי בלבד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*