הסכם ממון- שמירת רכושכם מפני חובות של בן זוגכם

הסכם ממון- שמירת רכושכם מפני חובות של בן זוגכם

תמונת מצב

אתם עומדים להינשא לבן זוג, שיש לו חובות. יש לו תיקי הוצל"פ לא מעטים. או שהוא אולי כבר הוכרז כפושט רגל.

גם אם אין לו חובות, אתם מבינים ( עד כמה שאהבתכם איננה מעוורת אתכם, שכן אומרים: "האהבה עיוורת", נכון? ), שבן זוגכם הינו בעל פוטנציאל להסתבך בחובות. אולי לווה או יילווה כספים בשוק האפור. אולי אתם יודעים כמה כספים הוא חייב, אולי לא. ואתם מודאגים. בצדק מודאגים. אבל אני מציע לכם להיות מודאגים גם מהאפשרות שהנושים שלו, אלו שהוא חייב להם כספים, ינסו "לגעת", לתבוע ולעקל גם רכוש אישי שלכם. רכוש שמעולם לא היה של בן זוגכם. רכוש ש"הבאתם מהבית". רכוש, שהוא, לפעמים, ירושה שקיבלתם מהמשפחה. רכוש שעבדתם במשך שנים רבות, כדי לחסוך ולצבור אותו. כתבתי שהנושים "ינסו" לתבוע ולעקל רכוש שלכם. אבל אני גם מוסיף כעת: ינסו, ולעתים גם יצליחו, ובגדול יצליחו.

לכן, ראו הוזהרתם. המאמר הזה הוא קריאת השקמה, להתעורר, ולטפל בעניין מבעוד יום, ויפה שעה אחת קודם. הטיפול הוא קודם כל בעריכת הסכם ממון ביניכם.

הסתבכות בפלילים

בחלק גדול מהמקרים, ההסתבכות בחובות, כרוכה, או מלווה בביצוע עבירות פליליות. קחו למשל את הדוגמא הקלאסית, של עצמאי, שמעלים הכנסות. זו עבירה פלילית. או במקריה חמור יותר, ביצוע עבירה פלילית, כמו גניבה בעבודה, או גניבה אחרת, על מנת לצאת מהבוץ. או קבלת דבר במרמה. כל אלו הן לכאורה עבירות אישיות של בן זוגכם. הוא ביצע את העבירות האלו.

אבל איפה אתם הייתם בתמונה? האם אתם לא נהניתם ממעשיו של בן זוגכם? האם כתוצאה מהעלמות המס שעשה, לא נהניתם גם אתם? רכשתם מכונית? נסעתם לחו"ל? קניתם דירה? ידעתם על מעשיו, אבל בחרתם לשתוק. לשתוק וליהנות. אז אולי אתם שותפים לדבר עבירה?

ואז, אם למשל עבדתם במקום עבודה רגיל, מכובד, נאמר, כמורה בבית ספר, ולפתע נפתחת נגדכם חקירה פלילית, בגין החשדות שתוארו, מה תעשו?

הסתבכות גם לאחר הפרידה

אולי אתם חושבים, שהפתרון יהיה פשוט להיפרד מבן זוגכם. אם תיפרדו, אתם חושבים, לא יוכלו אותם נושים כפי שתיארתי, "לגעת" בכם, שכן כבר אינכם בני זוג של בעל החוב.

זוהי טעות נפוצה. אם החובות של בן זוגכם נוצרו בתקופת הזוגיות שלכם, הנושים יוכלו לתבוע אתכם גם שנים לאחר הפרידה. זהו ודאי מצב בלתי נסבל. אתם כבר לא ביחד, אין לכם שום קשר, אבל חובות העבר של בן זוגכם, ממשיכים לרדוף אתכם.

אתם מעוניינים להקים לכם חיים חדשים. לפתוח דף חלק. אבל החיים הישנים, הדף הלא חלק מהעבר, ממשיכים לרדוף אתכם, כאשר בן זוגכם החייב, יושב לעתים בחיבוק ידיים, ונהנה מהטרדתכם. סוג של נקמה, על כך שהוא נעזב על ידיכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*