המתכון להצלחה בחיים

המתכון להצלחה בחיים

"ברור שאני יודע מה המטרות שלי בחיים, מה זה ייתן לי לשבת ולכתוב אותן?"

אם גם אתם מזדהים אם האמירה הזו, אז אתם משתייכים לרוב הגדול של האנשים שאף פעם לא ישבו והגדירו בכתב מהן המטרות שלהם בחיים.

אז נכון שזה הרבה יותר נוח לספר לעצמנו שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להשיג, ובכל מקרה עושים מה שצריך בכדי להגיע לשם. אז למה לנו בכלל להקשות על עצמנו ולהגדיר בצורה ספציפית, מדידה ומדויקת ועוד בכתב, את מה שאנחנו רוצים להשיג??

התשובה לכך מאוד פשוטה – מרבית האנשים לא מצליחים להשיג את מה שהם רוצים, בגלל שהם לא יודעים בדיוק מה הם רוצים (ולא בגלל שהם לא מסוגלים או משום שיש גורם חיצוני שמונע מהם).

ובדיוק פה נכנסת לתמונה המשוואה הבאה: בהירות ודיוק = עוצמה והצלחה. משמע, ככל שאגדיר לעצמי במדויק את מה שאני רוצה להשיג, ככה הסיכויים שלי להצליח ולהשיג את מה שאני רוצה ישתפרו משמעותית. למה? כי כמו בכל דבר, הרבה יותר קל לנו להצליח במשימה שהיא מוגדרת, בהשוואה למשימה כללית מאוד, שלא לגמרי ברורה לנו.

נכון שהתהליך של כתיבת המטרות שלי בחיים בצורה מדויקת תדרוש ממני גם מאמץ חשיבתי וגם זמן, אבל התוצאות בהחלט יהיו שוות את זה (ובמקרה הכי גרוע בזבזתם שעה מזמנכם).

אל תוותרו לעצמכם, ופנו לכם עוד היום שעה אחת שתקדישו לעצמכם וכתבו מטרה אחת שאתם רוצים להשיג בכל תחום בחיים. תדאגו  לנסח את המטרה כך שתהיה ספציפית (ולא כללית), מדידה, מאתגרת, ריאלית, וכמובן – תחומה בזמן מדויק. למשל: עד סוף שנת 2016 אני מתקדמת לתפקיד בכיר יותר בחברה בה אני עובדת ומגדילה את ההכנסה שלי ב10%. איך אני עושה את זה? יושבת ומגדירה עם עצמי תכנית פעולה שמחולקת למשימות ותאריכי יעד לביצוע.

ואיך כל זה קשור למכירות? פשוט מאוד – אנשי מכירות שמגדירים לעצמם מטרות מובנות וברורות, מוכרים יותר. 

רוצים לדעת למכור טוב יותר ( את עצמכם, מוצר או שירות)? מוזמנים לבקר באתר שלי או לשלוח שם וטלפון למייל  [email protected] ואחזור אליכם לשיחת יעוץ טלפונית – ללא תשלום.

דליה סרויה – מומחית למכירות עם תוצאות. בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בייעוץ ארגוני מאוניברסיטת בר-אילן, מנחת קבוצות, מאמנת ומרצה בחוג לניהול במכללת הדסה בירושלים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*