הצלחה גדולה ליריד תעסוקה ייחודי לבני נוער!

הצלחה גדולה ליריד תעסוקה ייחודי לבני נוער!

כ-1,000 בני נוער השתתפו ביריד תעסוקה ייחודי שהתקיים בשבוע שעבר בקניון סי-מול, להם הוצע מגוון של מאות משרות בתחומים שונים. רבים מהם כבר הוזמנו להמשך ראיונות ותהליך קליטה במקום העבודה.

יריד התעסוקה לנוער שהתקיים בשבוע שעבר בקניון סי מול התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין עיריית אשדוד למועצת התלמידים והנוער, הפועלת במסגרת תחום ילדים ונוער אשדוד בחברה עירונית לתרבות הפנאי והופק ע"י חברת פתאל הפקות בסיוע מנהלת השיווק של קניון סי-מול.

"מדובר באחד האירועים החשובים ביותר המרכז מקומות תעסוקה ומידע לבני הנוער, לקראת תקופת הקיץ ולעבודה במהלך השנה, זאת תוך שמירה על זכויותיהם" אומרים בעירייה ומציינים כי ביריד הוצע שפע של אפשרויות תעסוקה למהלך חופשת הקיץ ולכל השנה.

המשרות שהוצגו הופנו לבני נוער בגילאי 16-18 אשר הסתובבו בין דוכני המעסיקים והגישו מועמדות להתקבל לעבודה במגוון גדול מאוד של תחומים, כמו למשל הדרכה והפעלת אירועים וימי כייף (א.א תילתן אירועים והחלל המופלא) דיילי מכירה (וול סטריט), עבודה במפעל ייצור כמו טקסיין, אריזת ספרים בחברת לוני כהן, כיוונים- הפצת פליירים, עובדים כלליים דרך  גולדן גוב כ"א והשמה וכלל עשרות משרות נוספות בתחום ההסעדה, בתי קפה ופיצריות.

מועצת הנוער העירונית נתנה מענה מיוחד לבני נוער בגילאי 14-16, על מנת להנגיש גם להם מקומות תעסוקה שפיתחה עיריית אשדוד, כגון: הדרכה בפארקים, ניקיון ותפעול חופים. 

אבל לא רק הצעות עבודה היו במסגרת היריד: מרכז התעסוקה העירוני של מינהל שירותים חברתיים, העביר במסגרת היריד סדנאות הכנה חווייתיות, כולל טיפים וכללים להצלחה של בני נוער בעבודה, כתיבת קורות חיים, הכנה לראיונות עבודה וכדומה. המרכז לשירות משמעותי, מרכז הפוך על הפוך וניידת רחוב של עמותת עלם היו גם הם חלק בלתי נפרד מהאירוע וסייעו בהנגשת מידע חשוב לבני הנוער ופעילויות במהלך הקיץ. כמו כן, מחלקת הקליטה בעיריית אשדוד הציבה דוכן עם נציגים אשר הנגישו בשפות שונות את המידע לגבי מקומות התעסוקה וזכויות העובדים.   

מתוך חשיבות רבה להעסקה בתנאים הוגנים, תוך שמירה על זכויות הנוער העובד ומניעת מקרי ניצול או אפליה, חילקו נציגי האיגוד המקצועי של הנוער העובד והלומד לכל משתתף ביריד עלון אישי מפורט, המרכז את המידע הנחוץ כמו שכר מינימום, שעות עבודה, תלוש משכורת וכדומה. 

הרעיון להקמתו של היריד צמח מתוך החזון החינוכי העירוני, על פיו יש להעניק מסגרת שלמה ומקיפה לבני הנוער, המתחילה במסגרת בית הספר וממשיכה בזמן אחר הצהריים, בפעילות בתנועות ובארגוני הנוער וכן בתעסוקה, וזאת מתוך מודעות גבוהה לצרכי הנוער בעיר, שמובילה עיריית אשדוד ומועצת הנוער העירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*