מישל ביטון עולה להתקפה

מישל ביטון עולה להתקפה

הבחירות לוועד מחלקת התפעול בעיצומן: בעקבות לחצים, מישל ביטון הודיע על התמודדותו. "מנהיגות אמיתית היא לקיחת אחריות ולא מציאת תירוצים", זהו המסר אותו מעביר, המתמודד הטרי לראשות ועד עובדי מחלקת תפעול בנמל אשדוד, מישל ביטון.

ביטון, בן 43, גרוש ואב לשניים, הוא דמות ציבורית ידועה ואהודה, בקרב עובדי הנמל בפרט ובקרב תושבי העיר בכלל. את ההחלטה להתמודד לועד גיבש בימים האחרונים, במהלכם הוא עסוק במשלוח מכתב באמצעות הדואר לכ-250 עובדי התפעול. במכתב שנשלח מביטון ישירות אל כתובות מגוריהם של העובדים כתב: "אני פונה אליכם לאור המצב בו נמצאים אנו, העובדים, ללא הנהגה שתוביל אותנו בתקופה כה קריטית וחשובה. החלטתי להיענות לבקשתם של חבריי לחזור ולהנהיג, כפי שעשיתי זאת בעבר. כמי שהתחיל את דרכו בנמל בשנת 1994 במחלקת תפעול אני מודע לכל הבעיות והצרכים שלנו כעובדים. בעבר כיהנתי בוועד תפעול במהלכו הקדשתי את מלוא תשומת הלב לכל עובד ועובד, הן בנמל והן מחוצה לו".

ביטון פירט לאורך המכתב כי בכל אותן שנים הוביל את המאבק על נמל היובל באשדוד כדי שיוקם כחברת בת של רשות הנמלים ולא באמצעות יזם פרטי (בשיטת B.O.T) והצליח לעשות זאת, עם נחישות ומאבק ללא פשרות". עוד ציין כי בשנת 2004, בשלהי המאבק ברפורמה בנמלים, לה התנגד נחרצות, בשל הניסיון לפגוע בתנאי העסקתם של העובדים הודח מתפקידו "משום שראו בי מתנגד ולוחם ללא פשרות לטובת עובדי דור ב'. הדרך להדחתי הייתה מאוד קצרה ברשות שיפוט של ההסתדרות מכיוון שהביאו לאותו קומץ שהחליט על הדחתי קידום, לרבות מחליף לוועד. בנוסף". בגין ההדחה הוא הושעה למספר חודשים ללא שכר, אך למרות זאת החליט לרוץ לבחירות לדירקטוריון החברה, ונבחר ברוב כולל של 70% מכלל עובדי הנמל.

"זאת תרומתי, וזה רק על קצה המזלג", הוסיף ביטון שלצידו בקבוצה ארז נגר ואלי אלבז מדור ב', המאמינים בדרכו.

בסיום דבריו כתב: "ברצוני לקחת אחריות ולדאוג לעתידם של העובדים בכלל ושל הנמל בפרט ויחד עם חבריי לקבוצה לדאוג לביטחונם של העובדים החדשים והוותיקים כאחד, כל זאת תוך מתן דגש לגבי זכויות העובדים וביטחונם, מתן שוויון לגבי סידור עבודה ללא אפליה, והשבת האחווה וההרמוניה במחלקה בפרט ובנמל בכלל, זאת למען עתיד טוב ובטוח יותר".

יצוין כי בשנת 2005, עת נחתם ההסכם הקיבוצי, הביע ביטון את דעתו בראיון לכלי תקשורת ארצי ואמר: "הוועדים, הם אלה שמבלבלים את העובדים. הייתי מוכן לוותר על כל מטילי הזהב שהולכים לתת לנו בשבע השנים הקרובות, אני מוכן לוותר על המענקים ועל תוספות השכר, ולו רק בכדי להאריך את תוקף ההסכם הזה ל-15 שנה. מה יותר חשוב ממקום עבודה קבוע ומסודר?".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*