יזמות עמל אשדוד לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים

יזמות עמל אשדוד לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים

תחרות יזמות עמל אשדוד – מתקן לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. המוצר "בואיתי" המיועד לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים עלה לשלב הסופי בגמר תחרות יזמות ופיתוח חדשני.

במסגרת תחרות יזמות ופיתוח חדשני יזמו תלמידי מגמת עיצוב בבית הספר עמל מחט באשדוד מוצר ייחודי המותאם לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים.

"בואיתי", הוא בעצם מתקן (סטנד) ביתי, מעוצב ונייד, אשר קיימות בו הפונקציות השימושיות ביותר לאדם המודרני והטכנולוגי של ימינו. במתקן  יש מקום לאייפד, ומספר ניידים (כולל מקום להטענה ע"י סוללה נטענת), פנקס לרישומים וסקיצות, כלי כתיבה, מקום לספר, מקום לעיתון, תאורת חירום, מקום לפרטים הקטנים כמו מפתחות, תכשיטים שמשתמשים בהם באותו היום ועוד.

יוזמות המוצר ראו לנגד עיניהם את האוכלוסייה  ההולכת וגדלה של אנשים שיכולת הארגון שלהם חסרה למשל  בעלי הפרעות קשב וריכוז, חולי אלצהיימר בתחילת המחלה ואנשים שעומס חייהם גדול כל כך ונוטים לשכוח במצבי לחץ או עייפות וביקשו לפתור את בעיית החיפוש המתמיד של הפריטים האלו בבית, ניתן לנייד אותו לכל מקום בבית ומחוצה לו והכי חשוב עוזר לאנשים שמתקשים, לארגן יותר טוב את חייהם.

על פי סקר השוק שערכו התלמידות לפני ייזום ועיצוב המוצר הן גילו להפתעתן הרבה כי לא קיים מוצר כזה אלא מוצרים מתחום הרובוטיקה או מתקנים המיועדים לפריט אחד או שניים.

איך יעבוד  המוצר?

לורן גיליאדוב וובת אל אושרי מכיתת יב מספרות: "כשמגיעים הביתה מניחים את המכשירים להטענה ( ניידים ואייפד), עיתון, שעון, תכשיטים, מפתחות, ספר וכו'. ברגע שהמשתמש ירצה את אחד מהפריטים שציינו, הוא ידע איפה לחפש. מתקן זה הוא גם נייד וניתן לנייד אותו מחדר לחדר, ניתן לרכוש אותו בעיצובים שונים כך שכל אחד יכול לקנות את המוצר על פי טעמו האישי או על פי הסגנון העיצובי של הבית".

שושנה שימונוב, תלמידת יב ומיוזמות הרעיון מספרת: "אני מאוד אוהבת את תחום העיצוב, חולמת להגיע להיות מעצבת סטייליסטית של אופנה, ולשנות את העיצוב של  האופנה. חשוב לי להשתתף בכל מיני תחרויות ופעילויות הקשורות לתחום העיצוב כדי שאוכל ללמוד ולהתמקצע.

אנני אלבז מרכזת המגמה משתפת: "במגמה לעיצוב מוצר שלנו  אנו ניגשים לתחרויות ארציות שמתפרסמות, במהלך כל השנה. במטרה להוביל אתת התלמידים לחשיבה יצירתית ומעשית – כזו שתסייע להם ללמוד מקצוע וגם לחבר אותם לנעשה בשטח. תחרות זו היא של רשת עמל, הרעיונות שעלו לשלב השני יזכו למקצה שיפורים, על ידי צוות מנטורים מהתעשייה, וחלק מהם אפילו יזכו להיות מיוצרים בתעשייה. התהליך הזה יתקיים בסוף חודש מאי 2016 והוא יארך יומיים.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*