בדיקה לגילוי סרטן העור לאבחון מוקדם של המחלה

בדיקה לגילוי סרטן העור לאבחון מוקדם של המחלה

אנו חיים במדינה שטופת שמש רוב ימות השנה, וידוע כי הקרינה של השמש מסוכנת ועלולה לגרום להתפרצות מחלת סרטן העור. לפיכך, חשוב כי כל אדם, ובמיוחד אנשים בעלי גוון עור בהיר וכל מי שיש לו נקודות חן רבות, יעבור אבחון מוקדם של המחלה כדי לאתר את הסרטן בזמן ולהציע טיפול יעיל. סרטן עור נחשב לאחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בארץ, אך באמצעות בדיקות וגילוי המחלה בזמן ניתן להפחית משמעותית את הסיכון להתפרצות המחלה הקשה. חשוב לזכור כי גילוי מוקדם של סרטן העור מעלה משמעותית את שיעור הריפוי, ואין להקל בכך ראש.

לאבחן בזמן את נקודת החן

אנשים רבים בישראלים נמצאים בקבוצת הסיכון של התפרצות מחלת סרטן העור, ביניהם בעלי מספר רב של נקודות חן ושומות, בעלי עור בגוון בהיר, בעלי נמשים, אנשים שנשרפו מספר רב של פעמים וסבלו מכוויות שמש רבות בילדותם, בעלי עור הנשרף בקלות ואנשים שבמשפחתם קרובים שחלו בסרטן עור.

כל אדם הנמצא בקבוצת הסיכון חייב לבצע בדיקה עצמית אחת לחודש או חודשיים, את הבדיקה יש לבצע בחדר מואר היטב ומול המראה, כדי לבדוק נקודות חן בגב מומלץ להיעזר באדם נוסף. חשוב לבדוק את כל הגוף ואת כל שטחי העור, גם בקרקפת וגם בין האצבעות בידיים וברגליים. לאדם בעל מספר רב של שומות מומלץ לצלם באיכות גבוהה את גופו, להדפיס את התמונה ולרשום עליה תאריך לצרכי השוואה בבדיקות הבאות.

חשוב להדגיש כי בדיקה לגילוי סרטן העור היא קריטית וחשובה, ואין לוותר עליה. מעבר לבדיקה העצמית מול המראה חשוב לפנות גם לגורם מקצועי כמו רופא עור מומחה, על מנת לבצע בדיקות קפדניות לאיתור בזמן של סימני מחלת הסרטן.    

במרפאה מקצועית לגילוי מוקדם של סרטן העור מבצעים מעקב ארוך טווח אחרי מטופלים הנמצאים בקבוצת הסיכון להתפרצות המחלה. לצוות המרפאה יש ציוד חדשני ומתקדם המאפשר לגלות ולאבחן מלנומה, לרוב מתחילים בבדיקה באמצעות מכשיר ידני הנקרא דרמטוסקופ. הבדיקה באמצעות המכשיר אינה פולשנית ואינה מכאיבה, ורופא מיומן יכול לאבחן מלנומה ביעילות של 90% באמצעות המכשיר הידני.

במהלך הבדיקה במרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור עובר המטופל תשאול מקיף לגבי ההיסטוריה הרפואית שלו ושל בני משפחתו. בהתאם לאבחון ולבדיקות, ולפי המלצתו של הרופא, קובעים למטופל תכנית מעקב הכוללת בדיקות שונות אחת לתקופה, ובמידת הצורך יופנה המטופל לבצע צילום שומות בכל הגוף לצרכי מעקב ובקרה.

מתי לגשת לרופא עור לצורך בדיקה מקצועית לגילוי סרטן העור?

כאשר מזהים נקודות חשודות על העור, וכאשר מבחינים בשינוי גודל וצורה של שומות קיימות, או כאשר מבחינים בנקודת חן חדשה ההולכת ומתרחבת, יש לפנות במהירות למרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור. באמצעות אבחון מקצועי ובדיקה פתולוגית ניתן לזהות האם יש להסיר את השומה ולהתאים את הטיפול הטוב ביותר.

לקריאה נוספת בנושא בדיקה לגילוי סרטן העור, כנסו לכאן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*