איך לבחור טכנאי מחשבים אמין

איך לבחור טכנאי מחשבים אמין

כולנו מאחסנים קבצים קריטיים על המחשב – בין אם לצורכי עבודה או ללימודים, וכמובן – גם תמונות או סרטונים אישיים בעלי ערך רגשי. בעצם, אפשר לומר שכל עולמנו מצוי במחשב, וברור שבמקרה של תקלה – נרצה למצוא את איש המקצוע הטוב ביותר שיכול לתקן אותה.

תקלה במחשב יכולה להיגרם מסיבות רבות, סביבתיות או נקודתיות, ויש לטפל בהן בצורה שתשמר את תפקודו של המחשב ושלא תזיק לקבצים שבו. נסיון לתקן את המחשב לבד עלול לגרום להחמרה של הנזק, ובשום פנים לא רצוי לבצע תיקונים או שינויים במחשב באופן עצמאי. חשוב להיעזר בטכנאי מיומן. אבל כיצד בוחרים טכנאי אמין? ישנן כמה נקודות שצריך לקחת בחשבון: 

אמינות וניסיון – מובן שהדרך הקלה ביותר היא בחירת טכנאי אשר יש עליו המלצות ממכרים: אנשים שכבר ערכו היכרות עם עבודתו ועם מחיריו, ויכולים להעיד על רמת המקצועיות שלו. עם זאת, יש שאלות שחשוב לשאול – כמה ניסיון יש לאותו טכנאי, האם הוא עובד כטכנאי במשרה מלאה, או רק "פה ושם"? חשוב למצוא טכנאי שהוא איש מקצוע ואינו חובבן. האם הוא מתקן את כל סוגי המחשבים, PC וגם מקינטוש, לפטופים ודסקטופים? האם הוא מתקן גם מכשירים סלולרים? במקרה כזה אולי עדיף לבחור בטכנאי שמתמקצע במחשבים בלבד ואינו "מתפזר".

יחס אישי וליווי צמוד – עדיף למצוא טכנאי אשר יוכל להיות זמין לתיקון המחשב בעת מצוקה. לפעמים, לאו דווקא הטכנאי הקרוב אלינו ביותר יהיה בהכרח זמין בהתראה קצרה. רוב הטכנאים הם ניידים ועושים ביקורי בית. לכן, אם נחפש טכנאי מחשבים באשדוד אולי נמצא דווקא אחד שמעבדתו ממוקמת בתל אביב – אבל בהחלט יכול להגיע בהתראה קצרה יחסית. 

שקיפות – טכנאי מקצועי והגון יספק הערכות זמן ומחיר לעבודה בטרם יתחיל לעבוד. מעבר לכך, קיים מחיר קבוע לביקור (בין 180-250 שקלים), כמו גם מחיר לבדיקת המחשב במעבדה בעת הצורך (150-180 שקלים). בנוסף, עלולים להתווסף מחירים של חלפים. במקרה כזה, טכנאי הוגן יציע טווח אופציות – חלפים איכותיים יותר יעלו יותר מחלפים סטנדרטיים או פשוטים. הקשיבו לעצת הטכנאי ולהמלצתו, אך אם אתם מרגישים מבולבלים, בקשו דעה של חבר המבין עניין.

המלצות לגיבוי – ישנן פעולות עומק שרק טכנאי יכול לבצען, כגון גיבוי קובצי מערכת, קריאת לוגים לאיתור תקלות תוכנה או עריכת שינויים ברגיסטרציה וגיבוי שלה. אבל אפילו אם הלפטופ שלכם נפל לים – ישנה דרך קלה ופשוטה לוודא שכל המידע האישי במחשב שלכם מגובה מראש. שימו לב אם הטכנאי "מנדב" את המידע ואת ההסברים לגבי גיבוי הקבצים שלכם. דבר כזה יכול לחסוך לכם שברון לב וגם לא מעט כסף, שכן שיחזור זיכרון מלוח-אם תקול אינו פעולה פשוטה או זולה.

הבחירה הנכונה בטכנאי מחשבים תנבע מתוך התמקדות בנקודות אלו. באמצעות שיקול דעת אחראי, הדרך למציאת טכנאי מחשבים מקצועי, אמין ובעל המלצות תהיה פשוטה ויעילה יותר. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*