גל תביעות של עובדי בניין פלסטינים

גל תביעות של עובדי בניין פלסטינים

בעקבות גל תביעות של עובדים פלסטינים כנגד קבלנים ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה קיים השבוע הדרכה מיוחדת בנושא תלושי שכר לעובדים פלסטינים ומסלול טיפול בתביעות באמצעות הליך הוועדה הפריטטית.

בהדרכה שהעביר יצחק גורביץ – המשנה למנכ"ל התאחדות בוני הארץ ומנהל אגף כספים וכלכלה בהתאחדות – השתתפו קבלנים, עורכי דין ומנהלי חשבונות המועסקים בחברות העוסקות בענף הנדל"ן.

גורביץ הסביר כיצד להתמודד עם תביעות של עובדים בענף הבנייה והתשתיות, כיצד ליישם את ההסכם הקיבוצי לענף הבנייה מבלי להגדיל את עלות ההעסקה של העובד ועמד על דגשים בנוגע להרכב של תלוש השכר: שעת עבודה, ימי חגים וחופשות, דמי נסיעה וכו'.

במהלך ההדרכה התברר כי קבלנים שילמו לעובדים הפלסטינים מעבר למה שהיו צריכים לשלם אך לא ידעו לתרגם את השכר הגבוה לתלוש השכר ולדיווח נכון למדור השכר בכדי למנוע תביעות. במטרה למנוע תביעות הקבלנים נחשפו לעובדה שארגון הקבלנים יחד עם ההסתדרות קיבלו אישור לדון בתביעות עובדים בוועדה הפריטטית לפני שהתביעות מוגשות לבית המשפט.

שלמי בן עזרי, מנכ"ל ארגון הקבלני במחוז אשדוד והשפלה: "התהליך של הדרכת הקבלנים תחסוך לקבלנים הוצאות משפטיות רבות ותשלומים מיותרים לעורכי דין תוך שמירת זכויותיהם של עובדי ענף הבניין – שבמסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם לאחרונה-  משתכרים שכר מעבר למקובל בענפי התעשייה".

kita 2

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*