תלמידי בית ספר נוף ים הגיעו לאשכול הפיס חמושים במכחולים ליום מדע שכולו חוויה. חג פורים בפתח ושם הפעילות  איך לא,  תחפושות וצבע בטבע. הילדים נהנו להפיק צבעים מפירות וירקות, לגלות את סודות הצבע בטבע ואפילו הופתעו לאמת או להפריך כמה מוסכמות שלפתע התפוגגו…

מרכז המדעים כהרגלו הופך כל ביקור ללמידה מדעית מטובלת במסר ערכי, צידה וכלים לבחירה בדרך חיים טובה ובריאה יותר. תלמידי בית ספר נוף ים שהגיעו למרכז המדעים נהנו משתי סדנאות מיוחדות שהסבו להן הנאה צרופה

סדנה ראשונה: עסקה בסודות בצבע, בהעברת מסרים בעזרת ידע בכימיה, בחומרים שקופים ומשעממים שיחד הופכים לצבע ורוד-סגלגל המושך את העין ומרנין את הלב. הסדנה התאימה כמובן לאווירת החג וכל אחד יכול היה להכין מסר של שמחה ואהבה כתוב בחלב שניגלה עם מעט חום עיקש ממגהץ.

סדנה שניה: עסקה אף היא בצבעים כאלה שהופקו מהצומח. כאן קיבלו התלמידים במתנה תמונת ליצן כדי לפאר את כיתתם, אך רק לאחר שהפיקו צבעים מירקות ופרות. בהנחייתה של ורד עייש, הלבורנטית באשכול הפיס, הם הפיקו צבע סגול מסלק וכתום מגזר וירוק מפטרוזיליה… כי צבעים מוסיפים הרבה יופי לחיינו אך כצבעי מאכל הם אינם טובים לגופנו. זה לא שכותבת דפים אלה חושבת שביקור באשכול יהפוך את כולם לציירים בירק אבל אם אחד מהתלמידים הנפלאים הללו יבחרו להוסיף אוכמניות ליוגורט טבעי, דיינו.
המפגש הסתיים בהרצאה מפתיעה מפי סילוורה דרורית, מנהלת מרכז המדעים, על תופעת הממיקרי – בעלי חיים המחקים יצורים חיים אחרים, במטרה לשרוד. באמצעות הבנת התופעה התנפצה אחת מהאמירות המושרשות ביותר בתודעתנו, לפיה "בטבע החזק שורד". "המימיקרי היא הוכחה שהמושג "חזק" בטבע לא תמיד מתייחס לכח לבריונות, אלא לתחכום ולחכמה כפי שעושה פרפר עדין כשהוא מתחפש לעלה יבש ולא מעורר תיאבון, ובכך מטעה את אוייביו" אומרת דרורית.

זו ההזדמנות של אשכול הפיס וציוותו לאחל חג פורים שמח לכולם. חג מלא גיל ושמחה, אהבה לאדם ולכל יצירותיו של האל על פני האדמה. חג פורים שמח.

צילום: אשכול פיס למדעים

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*