מכיכר העיר למועצת העיר – מי הם מובילי מחאת השבת שרוצים את הפתק שלכם?

מכיכר העיר למועצת העיר – מי הם מובילי מחאת השבת שרוצים את הפתק שלכם?

מעט מאוד מאלה שמתמודדים בפעם הראשונה מגיעים עם עשייה ציבורית או חברתית ודורשים את אמון הציבור, בדרך כלל, אלה שרוצים להיכנס למועצת העיר מגיעים מהעולם הפוליטי בדרך כזו או בדרך אחרת. או שגדלו בבית פוליטי ונדבקו בחיידק. המקרה של השלישייה שקוראת לעצמה ״מחזירים את אשדוד״ התחילה את התהליך הפוך. קודם פעלה, תוך התנתקות פוליטית, זכתה להצלחה נחלה ניצחון, ורק אז החלה השלישייה האנונימית לפלס את דרכה בעולם הפוליטי.

את מחאת השבת אין צורך להציג או להזכיר לאף אחד, מדובר באירוע שנכנס לדפי ההיסטוריה הפוליטית של העיר אשדוד. אלפי תושבים שהגיעו לכיכר העירייה מידי מוצאי שבת כדי להפגין על הנושא שכולם פחדו לדבר עליו, הקופסא השחורה של העיר אשדוד, השבת ויחסי החרדים – חילוניים באשדוד.

עד המחאה, ידעו כולם שעל זה לא מדברים, ואז הגיע חוק המרכולים של אריה דרעי, ראש העיר חיפש מתווה קביל לבית המשפט והחלה חלוקת קנסות ב״ביג פאשן״ ואז זה קרה, 2 דמויות אנונימיות הגיחו משום מקום והרימו את דגל המחאה, ל-2 הדמויות קוראים גיא סער, צעיר אשדודי בן 30 וסיון מרילי, תושבת רובע ג׳ בת 35, זה התחיל בבוקר שבת בביג פאשן, במקביל החלה התארגנות נוספת  של המגזר הרוסי, יש הטוענים ששני חברי מועצה מהמגזר עמדו מאחורי חלק ניכר מהמפגינים.

לחבורה הצטרפו עוד ועוד חברים בינהם אורית אלמוזנינו רייז, עורכת דין בת 37, גם היא תושבת העיר שפעילה במאבק נוסף, הסכם הגג ברובע טו׳.

השאר היסטוריה, מידי שבת גדלה המחאה והתקשורת הארצית פתחה עם המחאה באשדוד את מהדורת החדשות, משם גדל כדור השלג למימדים מפלצתיים והשתלט על הרשתות החברתיות וכלי התקשורת המקומיים ואשדוד החלה לחיות משבת לשבת…

המחאה עשתה את שלה, ראש העיר וגם החרדים הבינו שכדאי לרדת מעניין הקנסות, המתווה אותו חיפש ראש העיר הבשיל ובשת אחת, הפסיקו הקנסות, ומיד כמו מישהו שכיבה את השאלטר הסתיימה לה המחאה. כולם חזרו לכורסאות הנוחות בבית והכריזו בעיקר לעצמם שהסטטוס קוו חזר לעיר והחיים שלנו תותים.

אחרי שנרגעו הרוחות מצאה את עצמה השלישייה בקשר חברי יוצא דופן, והחלו לשקול את הריצה למועצת העיר, אחרי סבב התייעצויות עם דמויות פוליטיות ארציות בינהם יאיר לפיד, אבי גבאי ועוד… התקבלה החלטה לעלות עוד שלב… למועצת העיר.

היות ומדובר בדמויות די אנונימיות עד לפני המחאה ואחריה החלטנו להציג בפניכם כרטיס ביקור של השלישייה המסקרנת, כרגע לא מדברים שם על מיקומים אלא על ראש חץ שבא לעבוד. וקשה. נושאים שוליים מי ראשון ומי שניה לא ממש מעסיקים אותם בשלב זה של הקמפיין.

אורית אלמוזנינו רייז

בת 37, אמא לשלושה ילדים, מתגוררת ברובע ט"ו, עו"ד בעלת ניסיון של 10 שנים, עובדת במשרד רם כספי בתל אביב, עוסקת בתחום הליטיגציה המסחרית, משפט מנהלי וציבורי, הליכי בוררות ומשפט בינלאומי פרטי. מנהלת תיקים משפטיים מורכבים.

״הפעילות הציבורית שלי החלה לפני כשנה בהובלת עתירה מנהלית כנגד שריון 25% מיחידות הדיור בהסכם הגג. כמו כן, הובלתי את מאבק התושבים ברובע ט"ו כנגד בנייה רוויה על שטחי ציבור. במסגרת זו הוגשה עתירה שהחזירה למועצת העיר את החלטת העירייה להעביר את שטחי הציבור לרשות מקרקעי ישראל. ממובילות מחאת השבת.״

גיא סער

בן 30, רווק מרובע א'. הנדסאי אדריכלות ומנכ"ל חברה יזמית בתחום הנדל"ן. בעל ניסיון של 10 שנים בפן הביצועי והיזמי בניהול פרויקטים בתחום התשתיות והדיור, בהיקפים של עשרות מיליוני ש״ח.

ממקימי הקבוצה "מחזירים את אשדוד לאשדודים", שנפתחה ב-2017 במטרה להעלות את המודעות לחשיבות ההצבעה לבחירות המוניציפליות. ממובילי מחאת השבת.

סיון מרילי

בת 35, רווקה, מרובע ג'. מזה 13 שנים בענף התיירות ומתמחה בתיירות פנים וחוץ. מנהלת כ"א של מאות עובדים ואחראית על תקציב של מיליוני ש״ח בשנה.

הובילה את "מאבק הרכבת" להסדרת רכבת מהירה בכל שעה עגולה מהעיר אשדוד לתל אביב.

מתנדבת בעמותת ״מחוברים לחיים״, עמותה ששמה לעצמה מטרה לפעול לשילוב ולרווחת ילדי החינוך המיוחד ובוגריהם וילדים ונוער בסיכון.

התנדבות במשך שנה בעמותת ״אח בוגר אחות בוגרת ישראל״, המאפשרת ליצור שינוי בחיים של ילדים שחסרה להם דמות הורית באמצעות מפגש שבועי בן שעתיים.

תרומה לקהילה במסגרת העבודה: התנדבות בבית ספר לחינוך מיוחד באמצעות פעילויות העשרה לילדים.

ממובילת מחאת השבת.

 

צילום: אשדוד פור יו

00

פרסומת:

החלה מכירת הכרטיסים לאירוע הגדול של הקיץ

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*