והזוכים בפרס תור הזהב לשנת 2018 הם…

והזוכים בפרס תור הזהב לשנת 2018 הם…

באירוע מכובד ומרגש הוענק אמש (רביעי) בטקס חגיגי באודיטוריום מונארט באשדוד פרס תור הזהב לשנת 2018 בסך 75 אלף ₪ לשלושה זוכים: הגב' חנה אזולאי הספרי, מר עוזיאל חזן ומר אבי סבג.

רגע לפני טקס פרס תור הזהב שהתקיים זו השנה הרביעית נסובו הזוכים, מכובדים והאורחים לקבלת פנים חגיגית עם מופע של הרכב עיסאווה ממקנס- מרוקו המלווה את פסטיבל תור הזהב 2018 בהופעות מידי יום לקהל הרחב בלובי המשכן.

את טקס פרס תור הזהב 2018 פתח אליאס חדוב מתל אביב זוכה תחרות הבינלאומית לנגינה על עוד ע"ש סמי אלמגריבי בנגינה מרטיטת לב של קלאסיקה מצרית וזכה למחיאות כפיים סוערות. גל גבאי הנחתה את הטקס והפתיעה כששיתפה כי אחד הזוכים, מר עוזיאל חזן הינו דודה.

חברי ועדת הפרס, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מנכ"ל המשכן מוטי מלכא ומכובדים נוספים.
הזכייה לוותה בהליך שיפוט קפדני על-ידי ועדת הפרס המורכבת מחוקרים וחוקרות בעלי שם באקדמיה הישראלית. כל אחד משלושת הפרסים בכל שלוש הקטגוריות לעיל הוא בגובה 75,000 ₪, כגובה סכום הזכייה בפרס ישראל.

זו השנה הרביעית, בה מוענק "פרס תור הזהב", אשר נועד לעודד יצירה איכותית של יוצרים וחוקרים החיים במדינת ישראל, בהשראת תקופת תור הזהב שהתאפיינה ביצירה גדולה לצד פתיחות ורב תרבותיות. הפרס מוענק לאישים אשר מהווים את עמודי התווך המרכזיים של ההוויה הישראלית על כל גווניה- ללא הבדלי דת, מגדר או מוצא. השנה, הוענקו שני פרסים על הישגים מקצועיים ופרס אחד כל מפעל חיים, לשלושה יוצרים בתחומים שונים שהם ביטוי מלא לתקופה ולמה שהושג בה. הזוכים השנה: הגב' חנה אזולאי הספרי, מר עוזיאל חזן ומר אבי סבג.

חלוקת הפרסים:

פרס תור הזהב הוענק לסופר עוזיאל חזן לזוכה בקטגוריית הספרות (פרוזה עברית):
עו"ד עוזיאל חזן הוא סופר ישראלי, בוגר האוניברסיטה העברית, זוכה פרס ספרותי לשנת היובל לעליית הנוער וחתן פרס היצירה על-שם ראש הממשלה לוי אשכול לשנת תשנ"ח. הוא חתום על 14 ספרים עד כה ונחשב למספר העברי הראשון בזמננו שפתח צוהר לעולמם של יהודי המגרב המתאר בעברית קולחת, עשירה ופיוטית, את ההווי והתרבות שלהם. יצירותיו זכתה להכרה עצומה בארץ ובחו"ל.

בתמונה-מר-עוזיאל-חזן-יושבת-ראש-וועדת-הפרס-פרופסור-חביבה-בדיה-הגברת-חנה-אזולאי-הספרי-ראש-העיר-דר-יחיאל-לסרי-מר-אבי-סבג-ומר-מוטי-מלכא-צ

יאנינה קודליק מנהלת אקדמא בנגינה עם הפסנתר ויורם זרביב על הגיטרה בביצוע טנגו "חיקוי של אור".

פרס תור הזהב 2018 הוענק למר אבי סבג לזוכה בקטגוריית מפעל חיים:
מייסד ומנהל ביה"ס מוסררה, לאמנות רב תחומית. תרם רבות למכלול העשייה של בית הספר כבית ספר לאמנות עכשווית הפועל בלב קו התפר של ירושלים, בין מזרח למערב מתוך מעורבות חברתית והשתלבות ותרומה להיסטוריה הייחודית  של שכונת מוסררה.

פרס תור הזהב 2018 הוענק ליוצרת חנה אזולאי הספרי, בקטגוריית הקולנוע והטלוויזיה: שחקנית, תסריטאית, מחזאית ובמאית קולנוע ישראלית, זוכת פרס אופיר לשחקנית הראשית הטובה ביותר. היוצרת הישראלית הראשונה שהציבה בקולנוע הישראלי את התרבות, השפה היהודית-מרוקנית והזהות המורכבת של בני ובנות הדור השני והשלישי להגירה המזרחית. ביצירתה משתקף ההומאז' לבני ובנות הדור הראשון, לנרטיב התרבותי שלהם, למורשתם, להיסטוריה שלהם ולתמונת עולמם.

הגב' חנה אזולאי הספרי נאמה בשם הזוכים ואמרה: "אני יודעת שעצם הבחירה באישה אחת מתוך שלושה, בניגוד לפרס חשוב אחר שרוב מוחלט של הזוכים בו הוא של גברים, היא אמירה שמחזקת נשים. היא בחירה שמרמזת על כך שאנחנו בפתחו של "תור זהב" חדש משלנו בעברית ישראלית של 2018. תור שמצהיר כי עלינו לכבד ולהוקיר את כל האחרים והאחרות בחברה.

00

מדור שכולו רק טוב אשדודי
מדור שכולו רק טוב אשדודי
פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*