גם הכלבים בעד סביבה נקייה

גם הכלבים בעד סביבה נקייה

הכלבים באשדוד, אלה השומרים על סביבה נקייה ומנקים אחריהם את הצואה, שמחו מאוד לראות את אנשי הפיקוח העירוני פושטים עם בוקר על הפארק והגנים הציבוריים ברובעים י'-י"ג, אוכפים את החוק כנגד מי שכלביהם הותירו אחריהם גללי צואה ומאידך, העניקו תשורה צנועה למי שנהג כשורה ושמר על סביבה נקייה. "אתם שומרים על כבודנו כי אנחנו באמת מתביישים בחברינו אשר מותירים אחריהם את גלליהם" אמרו הכלבים לפקחים בהערכה רבה.

על המבצע שהתקיים בשבוע שעבר ניצח מנהל המחלקה החדש ראובן מלכה, בשיתוף עם ראש מינהלת הרובע מר מיקי בן עזרי. "שבעת הפקחים שפעלו בשעות הבוקר המוקדמות, בין השעות 06:00-08:00 הצטיידו במתקן שקיות מיוחד אותו העניקו כתשורה למי שנהג כשורה ובפנקס דוחות עבור מי שנהג בניגוד לחוק" אומר הוא, אגב שהוא מסביר כי חוק העזר העירוני "שמירת ניקיון ואיסור עישון – תשל"ג 1973", סעיף (ב), קובע: "מי שכלב בבעלותו או בפיקוחו (להלן – מחזיק בכלב) יפעל כדי למנוע מכלבו לעשות את צרכיו במקום ציבורי..." וסעיף (ג) משלים ואומר: "עשה כלב את צרכיו במקום ציבורי… יאסוף מיד מחזיק בכלב את הגללים ויפנה אותם למקום אשפה!"

במינהלת הרובע ובמחלקת הפיקוח אומרים שאכיפה מבוצעת באופן שוטף ומעת לעת מתקיימים מבצעי אכיפה אינטנסיביים יותר. במבצע זה שהתקיים השבוע, ראשון בסדרת מבצעים ברחבי העיר כנגד בעלי כלבים, נרשמו 8 דוחות ומאידך, לאנשים ש"נתפסו" כמי שפעלו כחוק והותירו אחריהם מקום נקי, הוענקה תשורה אישית – מתקן שקיות לכלבים. "מבצעים נוספים יתקיימו ברובעים אחרים בעיר ובשבוע הקרוב כבר מתוכנן מבצע דומה ברובעים ט' ו-י"א" אומרים בפיקוח. אגב: גובה הקנס – 475 ₪!!!

במינהל התפעול האחראי על המרחב הציבורי, משבחים את אגף תפו"ח ואת מחלקת הפיקוח על מבצעי האכיפה ומזכירים לציבור כי למבצעים אלה יש כמה מטרות – הרתעה, נראות ושמירה על מרחב נקי ובטוח. "צואת כלבים שלא נאספה עלולה לגרום למחלות מעיים בבני אדם ובכלבים אחרים, כך שמדובר לא רק בעניין אסטטי אלא בעיקר בעניין בריאותי – לאדם ולכלב" אומרים במינהל ומבקשים מבעלי הכלבים לשתף פעולה ולהקפיד לנקות אחר כלביהם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*