האם מרתפי בית החולים בטוחים לשימוש?

האם מרתפי בית החולים בטוחים לשימוש?

בעקבות כתבה שפורסמה באתר אשדודנט, שכותרתה – מנכ"ל דניה סיבוס: "המרתפים מתחת לבית החולים באשדוד נבנו באותה השיטה של החניון שקרס ברמת החייל" הדאיגה מאוד את חברת מועצת העיר הגב׳ הלן גלבר, היא שלחה מכתב לראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי שהגיב לאמצעי התקשורת תגובה והתייחסות למכתב.

לפניכם המכתב אותו שלחה גב׳ גלבר ותגובתו של ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי. לא נגענו:

דר' יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד

אדון נכבד,

הנדון: בדיקה יסודית לתשתיות בית החולים "אסותא"

בסוף שבוע האחרון פורסמה כתבה בתקשורת המקומית (אתר אשדודנט ) שזו כותרתה – מנכ"ל דניה סיבוס: "המרתפים מתחת לבית החולים באשדוד נבנו באותה השיטה של החניון שקרס ברמת החייל". אמירה מדאיגה לכל הדיעות.

לאור האמור לעיל ולאלתר ,אני מציעה לך כי יש למנות חברת מהנדסים מהשורה הראשונה מהטכניון או מהנדס בטיחות בעל שיעור קומה מוכר וידוע לבדיקת מבנים בסדר גודל של בית החולים לבדיקת תשתיות בניית בית החולים במהלך הבנייה בכדי שלא לעכב את בנייתו בטרם יאוכלס !

בית החולים נבנה בקצב מהיר וכולי תקווה שבדיקות אלו יעברו בשלום ופתיחתו תהיה כמתוכנן.

אני סמוכה ובטוחה שחברי המועצה ותושבי העיר מודאגים לאור התבטאות זו ורוצים להאמין בדיוק כמוני שבית החולים באשדוד יעבור את כל הבדיקות הנדרשות לשם פתיחתו לציבור הרחב.

אין בבדיקה זו כדי לעצור את העבודות בשטח ומטרת הבדיקה היא להגן על חיי תושבי אשדוד וחיי אדם בכלל שהרי זה תפקידנו כנבחרי הציבור.

לטיפולך והתייחסותך אודה.

תגובת ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי:

לכבוד גב' הלן גלבר – חברת מועצת העיר

אני שמח שהתגובות הציבוריות למהלך שלך שנועד לעצור את בינוי בית החולים ואשר לטובת הוצאתו לפועל חברת ליגאל מזרחי שהתחזה לתושב תמים המדווח על ליקויים לכאורה באתר, הוכיחו לך שהציבור באשדוד יודע להבחין בין מי שעוסק בקידום מואץ של בית חולים לרווחת תושבי העיר ובין אלו המנסים לחבל בו , כך שפנייתך שנועדה לכאורה שלא לגרום לעיכוב בבנייה מעוררת יותר מתמיהה על כוונותייך האמיתיות.

לעצם פנייתך:

עבודות הבניה באתר בית החולים הציבורי אסותא אשדוד מנוהלות על פי הסטנדרטים הבטיחותיים המחמירים ביותר. על התהליך מפקח ממונה הבטיחות מטעם חברת דניה סיבוס, ובנוסף פועלת באתר חברת בקרת איכות מטעם אסותא ושתי חברות פיקוח חיצוניות מובילות בתחומן, אף הן מטעם אסותא כאשר מחלקת פיקוח במינהל ההנדסה עורכת ביקורות משלה באתר ובוחנת את נתוני תיק הבטיחות ביחס לביצוע באופן שוטף.

מיד עם היוודע על קריסת החניון עצר מהנדס העיר את כל העבודה השוטפת ביחידת הפיקוח והפקחים הונחו לבצע תחקיר מעמיק בכל אתרי הבנייה הציבורית והפרוייקטים הגדולים בעיר ובכלל זה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד.

תוצאות הביקורת בבית החולים  העלו כי החברה מתנהלת בסדר מופתי בכל הקשור לבטיחות והתאמה מלאה בין התכניות ובין הביצוע.

על פי הפרוגרמה,  בית החולים תוכנן ונבנה על פי השיטה המתאימה למרחבים מוגנים על מנת שלא יהיה צורך לנייד חולים למקלטים או לממ"דים  בשעת חירום. המשמעות  היא שהמבנה עומד בתקני פיקוד העורף.

גם אני נדרשתי אישית לנושא ובדקתי אותו מול יו"ר אסותא והמנכ"לית של בית החולים ואין לי ספק שהבדיקות שהם עושים על ידי משרד מהנדסים מהמובילים במדינה , יכולים להרגיע אותך ואת כל תושבי אשדוד.

בית החולים יפתח במועד ויהיה בית חולים מוביל במדינה ישראל בבטיחות וברמת שירות רפואי כאחד.

תגובת הלן גלבר למכתבו של ראש העיר:

ד"ר לסרי, אני שמחה וגאה להיות תמרור אזהרה ציבורי לתושבי אשדוד. למצער, לאחר אמירתו של מנכ"ל דניה סיבוס

בדבר בניית בית החולים באותה שיטה בה נבנה החניון שקרס לא שמענו את קולך, הציבור באשדוד מצפה ממך כראש עיר שתגיב מיידת ללא דיחוי
אך כבודו מלא פיו מים ! שקט ודממה….

מסתבר , שרק לאחר שקיבלת את מכתבי אתה דואג לעדכן את הציבור באשדוד שנערכות בדיקות כאלו ואחרות. חבל שתגובתך מגיעה באיחור ובמקרה זה

טוב מאוחר מאשר אף פעם. כולנו נשמח על פתיחת בית החולים בזמן באופן הראוי למבנה חדש ובטיחותי.

                                                                             

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*