״אשדוד עירי״ של אשכול ענבלים

״אשדוד עירי״ של אשכול ענבלים

זה שנים שילדי בתי הספר היסודיים לומדים על ״אשדוד עירי״. בשנים האחרונות גם ילדי גן חובה החלו ללמוד על עירם היפה והשנה עלתה יוזמה חדשה המשדרגת את הלמידה ע״י סיור בעיר ומפגש עם ראש העיר. על המלאכה מנצחות מנהלת מחלקת גני ילדים ומנהלת אשכול ענבלים.

עבור ילדי גן חובה מאשכול ענבלים, הלימוד על ״אשדוד עירי״ ייזכר לאורך זמן. הרי לא בכל יום מזדמן לילדי הגן לפגוש את ראש העיר פנים אל פנים, לשמוע ממנו סקירה על העיר ועל התוכניות העתידיות ולספר לו בעצמם מה הם חושבים על עירם היפה.

ילדי ענבלים, במסגרת סיום הפרויקט אותו החלו בתחילת השנה, לומדים על אשדוד עירם, על המקומות היפים בה, אישים מרכזיים והשירותים שהעירייה מעניקה לתושבים. ״אנו מאמינות בחשיבות הלימוד וההכרות של ילדי העיר עם עירם״ אומרת גב׳ סיגל דאי, מנהלת מחלקת גני ילדים, ומציינת כי ״במסגרת זו לומדים הילדים על ייחודיותה של העיר כעיר ים עם חוף נהדר ונמל גדול ועל מקומה הגיאוגרפי של אשדוד״. סיגל מוסיפה ומציינת כי הלמידה נעשית במעגלים, מהמקום הכי קרוב אל הילד (עירו), אל המעגל הגדול יותר (ארצו) ועד למעגל הכי רחב (העולם), מתוך תפישה גלובלית ופיתוח מנהיגות.

לאחר שלמדו על העיר, יצאו הילדים לסיור פיזי על מנת להכיר מקרוב את המקומות עליהם למדו. כך ביקרו הם באתרים היסטוריים כמו המצודה, וגבעת יונה, במפגש של נחל לכיש עם הים, בנמל ולבסוף הגיעו לעירייה, לאולם מועצת העיר. כאן זומנה להם הפתעה כאשר אל האולם נכנס ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי. ד״ר לסרי קיבל את הילדים בחמימות רבה ובהרבה חיוכים. הוא הסביר להם על התהליך הדמוקרטי שמתקיים בחדר המליאה, בכל הצבעה בעד ונגד, ונתן להם סקירה על אשדוד. כמו כן קיים איתם שיחה על העיר וכיצד הם רואים את אשדוד, והתפלא מאוד מהבקיאות שגילו גם בעניינים… פוליטיים. 

הילדים סיפרו לו על העיר ועד כמה הם אוהבים אותה, העריכו את מה שעושה העירייה וילד אחד אפילו דאג להודות אישית לראש העיר ולברך אותו בהמשך עשייה עוד הרבה שנים. בסיום המפגש קיבלו ילדי האשכול ספר קריאה במתנה ולראש העיר הם העניקו תמונת קולאז' המורכבת משלל יצירותיהם.

אשכול ענבלים הוא מודל חדש בחינוך גני הילדים. הוא מורכב משלוש כיתות גן ובו כ-80 ילדים והוא מנוהל ע״י וירג'יניה לוסקי. אל הסיור יצאו כמובן כל הילדים כשל צוות הגן מתלווים גם כמה הורים מלווים שהתמודדו בעצמם מהפרויקט בכלל ומהסיור בפרט. 

״ילדים לומדים על אשדוד מזה כמה שנים אך המיוחד במיזם החדש הוא היציאה ממסגרת הגן ללימוד והכרות בלתי אמצעית עם השטח״ אומרת גב. דאי ומודה לצוות ענבלים ולהורים, שבחה את הילדים והודתה לראש העיר על שהתפנה מכל עיסוקיו על מנת לפגוש את ילדי הגן. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*