תרגיל חירום במוסדות חינוך

תרגיל חירום במוסדות חינוך

ביום שני הבא, ו' אדר א' תשע"ו, 15/2/16, יתקיים תרגיל מוסדות חינוך ארצי, במהלכו תישמע אזעקה. התרגיל יתקיים בכל הארץ, בין השעות 10:00-12:00, בהתאם לתכנית עבודה שנתית. התרגיל באחריות משרד החינוך והרשויות המקומיות. פיקוד העורף מפקח על התרגיל. השנה: כל מוסדות החינוך יתורגלו, לרבות אשכולות גנים וחלק ממעונות יום.

בתוכנית העבודה השנתית של פיקוד העורף מתקיימים לא מעט תרגילים המבקשים לבדוק את רמת המוכנות של רשויות וארגונים לחירום, ובתוך כך נבחנים גם גופים ספציפיים בתרחישי חירום שונים. ביום שני הבא, ו' אדר א' תשע"ו, 15/2/16, יתורגלו מוסדות החינוך העירוניים כחלק מתרגיל ארצי, והשנה ייבחנו גם אשכולות גנים וחלק ממעונות היום.

התרגיל הארצי יתקיים בין השעות 10:00-12:00, והמתווה שלו יציג ירי רקטות בזמן שהתלמידים בהפסקה. במהלך התרגיל תישמע אזעקה ארצית (בשעה 10:05) כאשר כל השוהים בבית הספר יצטרכו להגיב בהתאם.

בימים האחרונים, ועד למועד ביצוע התרגיל, התבצעו הדרכות שתואמו עם כל מוסד בנפרד, רועננו נהלים והנחיות ונבדקו הפרטים על כל המוסדות בעיר והקשר מול הגופים המסייעים בזמן חירום.

הבקרה בתרגיל כבכל שנה הינה באחריות משרד החינוך והרשויות, כאשר פיקוד העורף מסייע לבקרה על ידי מערכים תומכים של פקע"ר ועל ידי בקרים שיוצבו על ידי הרשויות המקומיות. "מטרת התרגיל היא לבדוק את כל מוסדות החינוך בגזרת הדרום" אומרים בפקע"ר ולפיכך הקב"טים נתבקשו לשבץ בקרים בכל המוסדות על מנת לבחון את רמת המוכנות בזמן התרגיל.

לפני כחודשיים כזכור התנסתה אשדוד בתרגיל סימולטור מורכב, בו נטלו חלק כל נושאי התפקידים במשק לשעת חירום (מל"ח) כולל ראש העיר, קב"ט העיר, אנשי הביטחון וראשי המכלולים. "זכינו לפרגון גדול מהבקרים בתרגיל ויצאנו ממנו בתחושה של מוכנות ויכולת תפקודית גבוהה" אומר קב"ט העיר מר אריה איטח ומאמין כי גם מוסדות החינוך יוכיחו רמת מוכנות נאותה, כאשר כל נושאי התפקידים במוסדות החינוך והתלמידים עצמם יודעים כיצד להתנהג ומה לעשות ברגע האמת.

אם כן זכרו! לא צריך להיבהל. מדובר בתרגיל בלבד שיתקיים רק במוסדות החינוך.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*