תקשוב מוצלח בגני הילדים

תקשוב מוצלח בגני הילדים

גני הילדים העירוניים מקדמים בברכה את המאה ה-21 ואת שילובם של כלים טכנולוגיים בסביבת גן הילדים, באמצעות ציוד מיחשוב וסביבות למידה דיגיטליות.

קבלו את דור הגננות "החדש" בדמותן של גננות מתוקשבות / גננות דיגיטליות!

מערכת החינוך באשדוד, בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, פועלת לקידום הלמידה המשמעותית והגדרת מקומן של הגננות כמובילות ובעלות ידע מקצועי בעייני ההורים. השימוש בכלים ממוחשבים מאפשר להן לשדרג את מעמדן ולהוביל את ילדי הגן למגוון תחומי עניין והתפתחות. השבוע התקיים יום מכונן, בשילוב התקשוב בגני הילדים העירוניים, המקדם בצעד נוסף את מקומו של גן הילדים כחלק משמעותי וחשוב של הילד המתחיל את צעדיו במערכת החינוך.

ב-6 השנים האחרונות, מחלקת גני הילדים העירונית הציבה מחשבים בכל הגנים בעיר, ובחלקם גם תשתית אינטרנט. אך רק בתחילת שנת הלימודים הקודמת (תשע"ד) הפעילה מחלקת גני הילדים העירונית תכנית תקשוב חדשה ומקיפה אשר כללה 50 גני חובה. "בגנים אלו חודשו המחשבים והוקמו תשתיות אינטרנט" אומרים במחלקה ומציינים כי "אליהם התווספה סביבת למידה ועבודה טכנולוגית, 'גוגלה', המספקת כלים ממוחשבים בסביבה סגורה המיועדים להכין את הילדים לעולם המתוקשב שלתוכו הם גדלים".

הכלים הללו מאפשרים לילדים לחקות את פעילות המבוגרים במחשב ולרכוש מיומנויות, שפות, שפה דבורה, כתובה ושפת הסמלים ועוד. הכלים הינם כלים עכשוויים המותאמים להתפתחות הילדים ליכולות שלהם ולתחומי העניין שלהם, והם משולבים בסדר היום של הילדים בגן ובבית ונועדו לתת לילדים "ארגז כלים עדכני" בו מנוע חיפוש לילדים, דוא"ל, גיליון אלקטרוני ומעבד תמלולים. "מרבית גנים אלו מפעילים במקביל אתרי אינטרנט, בהם מרכזים חומרים פדגוגים-חינוכיים לעבודה מול התלמידים וחומרים נוספים המיועדים להורים" מסבירים במחלקה ומוסיפים כי על מנת לעמוד ברף הגבוה שהציבה מחלקת גני הילדים, לשילוב התקשוב בגני הילדים, גויסה רכזת תקשוב עירונית המתמקדת בגננות העיר, מלווה אותן במסירות רבה ומדריכה אותן בעבודה בסביבת 'גוגלה' ובאתרי האינטרנט של גן הילדים. כמו כן, נשלחו 18 גננות מובילות להשתלמות מקצועית במרכז העירוני פסג"ה.

השבוע התקיים יום סיור בגנים המובילים את תכנית 'גוגלה' וכן התקיים אירוע סיום השתלמות 'גוגלה' בפסג"ה, בהם נכחו נציגי מינהל החינוך, מפקחות העיר, צוות הפסג"ה, צוות 'גוגלה' ונציגות הגננות. יום זה היווה יום מכונן בתהליך שילובו של התקשוב בגני הילדים ואפשר לגננות להציג את עבודתן בשילוב הכלים הטכנולוגים כעזר לפדגוגיה בגן הילדים. הגננות הראו בטחון רב ושליטה בעבודה עם הכלים הטכנולוגים ואף העידו באופן גורף כי אינן יכולות לראות את גן הילדים פועל בשגרה ללא שילובו של התקשוב כעזר לתהליכים פדגוגיים-חינוכיים.

אינה פלוטוב, רכזת תכנית התקשוב בגני הילדים, מציינת כי הגננות משלבות את כלי 'גוגלה' והכלים הדיגיטליים בצורה מושכלת בתוכנית הוראתן בגן. ויתר על כך, שימוש זה הפך להיות חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מההתנהלות היום יומית, הלמידה והמשחק בגן. צוות 'גוגלה' בראשותה של איריס ים, מנכ"לית החברה, הביעו שביעות רצון מגננות העיר וציינו כי ניכר שהעיר מקדמת את הגננות ושילובו של התקשוב בגן הילדים. ענת מדריכת ההשתלמות לגננות מטעם 'גוגלה' ציינה: "באשדוד ישנן גננות מקצועיות שהפעילו במהלך ההשתלמות חשיבה ויצירתיות. גננות שהיו מוכנות להתנסות בשימוש נכון ונאות בכלים, לבדוק ולחוות. גננות שמאפשרות לילדים בגן למידה משמעותית תוך שהן לא שוכחות להתייחס למטרות החינוך בגן נכון לעכשיו, להתפתחות הילד ודרכי הלמידה שלו".

סיגל דאי, מנהלת מחלקת גני הילדים במינהל החינוך, שנכנסה לתפקידה החדש בתחילת שנת הלימודים, ציינה את שביעות רצונה מהגננות והביאה תקווה לראות את כלי התקשוב משתלבים גם בתוכניות עירוניות מובילות כגון: "מרגישים את הים", "גינה בגן" וכד', וכי בכוונת מינהל החינוך לקדם את תכנית התקשוב לגני ילדים נוספים בעיר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*