תפעלו כדי שהביטוח הלאומי יכיר באשדוד כעיר מחוז גם עבור נפגעי גוף

תפעלו כדי שהביטוח הלאומי יכיר באשדוד כעיר מחוז גם עבור נפגעי גוף

"עם בחירת מועצת העיר החדשה נוצרה הזדמנות לכך שפרנסי העיר יפנו למשרד העבודה והרווחה בדרישה להעביר לאשדוד את הוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי הדנות בנפגעי עבודה ונכות כללית הפועלות מחוץ לאשדוד. זאת על מנת שנפגעי העבודה ונכות כללית תושבי אשדוד, לא יצטרכו לכתת את רגליהם עד רחובות או רמלה לוועדות הרפואיות מ"דרג ראשון" של הביטוח הלאומי בגין נכות מעבודה או לוועדות הערר לנכות מעבודה ולנכות כללית המתכנסות בתל אביב או רמלה או רמת גן".  כך אומר עו"ד לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף.

כיום, תושבי אשדוד שנפגעים בתאונות עבודה צריכים במרבית המקרים לנסוע עד רחובות או רמלה בכדי לקבל את שיעורי הנכות המגיעים להם, למרות שבאשדוד מתגוררים כ-300 אלף תושבים, לעומת רחובות המונה  כ-150 אלף תושבים ורמלה אף פחות מכך.

עו"ד דותן לינדנברג: "למרות השיפור שהחל לאחר קריאתי לביטוח לאומי לפני כשנתיים בנושא, מרבית הוועדות מתכנסות מחוץ לאשדוד הנחשבת לעיר מחוז עבור משרדי הממשלה אבל לא עבור הביטוח הלאומי. עדיין חלק גדול מהוועדות אינן מתכנסות באשדוד ועד שלא יתכנסו  כולן או לכל הפחות מרביתן באשדוד, לא נפסיק המעקב בעניין".

"מדובר במצב אבסורדי שבמהלך שנה, מספר רב של נכים כתוצאה מתאונות עבודה ונכות כללית תושבי אשדוד, נאלצים לנסוע עשרות קילומטרים ולפעמים במספר אוטובוסים רק בגלל שהביטוח הלאומי החליט למקם דווקא ברחובות, רמלה, תל אביב או רמת גן  את הוועדות הרפואיות שלו. מילא אנחנו עורכי הדין שמייצגים תושבים בוועדות הרפואיות צריכים לנסוע בשעות אחר הצהריים העמוסות והפקוקות לרחובות, רמלה ואזור המרכז", אומר עו"ד לינדנברג, "אבל מדוע לטרטר נפגעים ונכים, חלקם קשים?"

לדבריו מדובר בוועדות רפואיות שכל נכה צריך לעבור דרכן בדרך לקביעת קצבה או מענק המגיעים לו, כאשר אפילו לתושבי אשקלון ישנה ועדה משלהם. הבעיה קיימת גם בקרב תושבי הישובים הסמוכים לאשדוד וכך תושבי גן יבנה,  והמושבים הסמוכים לאשדוד, שצריכים להגיע לוועדה ברחובות במקום שיסעו לאשדוד אשר קרובה להם הרבה יותר.

עו"ד דותן לינדנברג: "תושבי אשדוד שהיא אחת הערים הגדולות בארץ, זכאים לקבל שירות בסיסי ולהיבדק בעירם. אין כל סיבה שהמוסד לביטוח לאומי לא יפעל לשנות מצב זה לרווחת התושבים. מדובר בנושא בעל משמעות חברתית מהמעלה הראשונה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*