תלמידי מקיף ט' – מקום ראשון ארצי 

תלמידי מקיף ט' – מקום ראשון ארצי 

במסגרת התוכנית והיוזמה הייחודית "כתבי סביבה צעירים", זכו תלמידי כיתה ט' 6 ממקיף ט' במקום ראשון ארצי בקטגוריה שבה בחרו – פרסום והפצה באמצעות כתבה וסרטון. השבוע השתתפו הזוכים בטקס ארצי מרגש בבית ספר "דרכא רמון" בגדרה, שארח את הזוכים בקטגוריות השונות.

תלמידי כיתה ט'6 במקיף ט' זכו השבוע במקום הראשון בתחרות ארצית, בקטגוריה של פרסום והפצת מסרים באמצעות כתבה וסרטון. הפרס הוענק בטקס מרגש שהתקיים בשבוע שעבר בגדרה. היה זה במסגרת התוכנית 'כתבי סביבה צעירים' – רשת בינלאומית של בני נוער העוסקים בעיתונות וחינוך סביבתי לפיתוח בר קיימא. התוכנית מנוהלת ע"י ארגון FEE – מלכ"ר בינלאומי הפועל ב-64 מדינות. עמותת אקו אושן מייצגת בלעדית של ארגוןFEE בארץ, ומטרתה לעודד כתבים צעירים, בגילאי 11 עד 18 מרחבי העולם, לחקור נושאים ובעיות סביבתיות, להציג או להציע פתרונות ולדווח עליהם באמצעים עיתונאיים – כתיבה, צילום או וידאו.

בטקס נכחו מנכ"ל עמותת אקו אושן מר אמוץ דגני, רכזת תחום יוזמות – אורלי בביצקי, ראש מועצה אזורית גדרה – מר יאל גמליאל, ראש מנהל החינוך בגדרה וצוות ביה"ס המארח, אשר ברכו את הזוכים ואת פועלם.

בי"ס מקיף ט' זכה ליחס מיוחד לאור הפרויקט הייחודי והחשיבה ששיתפה קהילה שלמה ביוזמה, וכן על בחירת הפרס הכיתתי ולפיכך זכו לסיור במרכז הסביבתי שדות-ים. בנוסף, במסגרת הפעילות, תלמיד מהכיתה נבחר כנציג ביה"ס וישתתף בסמינר עולמי של כלל הזוכים מרחבי העולם בתחרויות השונות, שיתקיים בפורטוגל בסוף חודש אוקטובר.

במקיף ט' מציינים "התכנית מפתחת מיומנויות וידע בקרב המשתתפים, פועלת להשגת הבנה עמוקה יותר של פיתוח בר קיימא ומשפרת תקשורת ומיומנויות אזרחית, יוזמה אישית, עבודת צוות, ניתוח ביקורתי, אחריות ומנהיגות חברתית" ומתארים כי במסגרת היוזמה פועלים התלמידים לצמצום פסולת בשטחים פתוחים הנמצאים בין מבנים בעיר וניקוי השטחים והפיצו בקרב תושבי השכונה את פעילותם למען שיפור איכות הסביבה.

בתוך כך חקרו התלמידים מפגעים סביבתיים שונים וראו שבכל הרבעים בעיר, קיימים בין המבנים שטחים ריקים ולא מיושבים, אשר הופכים בסופו של דבר למפגעים סביבתיים. יחד עם המחנכת שרי ציוני החלו התלמידים בפיתוח היוזמה, לראיין אנשים בעיר ואף לשתף את המורים שלהם בקבלת עצות ומידע מגוון ועוד.

תלמידי הכיתה, כחלק מאיסוף הנתונים פנו למספר גורמים בעיר על מנת לייצר שיתופי פעולה. ממר בועז רענן הם שמעו על מחקריו השונים ובעיות סביבתיות שונות ברחבי העיר אשדוד. מאינג' צבי צילקר בם קיבלו מידע על מיזמים וכיוון אותם כיצד ליישם רעיונות שהעלו. עם מנהל אגף הנטיעות מר יוסי לרר הם בדקו אפשרות לנטיעת עצים בשטחים המדוברים. מראש מינהלת רובע י"א-י"ב,-מר שלמה נהון, שמעו סקירה כללית והדרכים לשיתוף פעולה עם המינהלת. כמו כן נבחנו שיתופי פעולה עם מתנ"ס ספרא, ועם רכזת המנהיגות וקבוצת המד"צים, על מנת לבחון דרכים לשמור על השטחים הללו.

"התלמידים לא הסתפקו רק בחקר ובהשתתפות בתחרות אלא לקחו תחת אחריותם לנקות חלק מהשטחים. לצורך כך הם החליטו להכין פליירים על מנת לעלות לתודעת התושבים בשכונה את הנזקים האפשריים בעקבות השלכת הפסולת ולבקש את שיתוף הפעולה מצידם על מנת לשמור על השטח נקי" אומרים בבית הספר ומשבחים את תלמידיהם על היוזמה הייחודית והתרומה לאיכות הסביבה ולתושבים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*