תיקון מחשבים – מתי כדאי לפנות לאיש מקצוע?

תיקון מחשבים – מתי כדאי לפנות לאיש מקצוע?

בעידן עשה זאת בעצמך יש עדיין כמה תחומים שבהם א כדאי לסמוך על הידע האישי. תיקון מחשבים הוא בדיוק התחום שבו לא עושים לבד

תיקון עצמי לא רצוי

לא בטוח שהטרנד לעשות לבד הכל בבית מועיל לתחומים מסוימים, ותיקוני מחשבים הם בדיוק מה שלא כדאי לסמוך על הידע האישי שלנו. תיקון מחשבים דורש בדרך כלל הרבה יותר מאשר רק ידע כללי מסוים על ההבדלים בין חומרה לתוכנה נכון שיש תיקונים שאינם מצריכים בדיקה על ידי טכנאים, אבל לא תמיד יודעים להבדיל ביניהם ולכן הנזק עלול להיות בסופו של דבר גדול מהתועלת. ראשית דבר, לא כדאי לאבחן לבד תקלה מהסוג שאינכם מורגלים בה והיא שולחת אתכם לחפש באינטרנט עצות כיצד לטפל בכך. בכלל, רצוי לא לסמוך תמיד על עצות ואבחונים שנעשים בסגנון של שאלות ותשובות במדורי עצות שונים. יכול להיות שהמידע לא תמיד מדויק בהם. במקרים שבהם אתם נתקלים בתקלה שלא הכרתם קודם ואתם לא יודעים בוודאות ממה היא נובעת, עדיף לפנות לטכנאי לתיקון המחשב שלכם.

אחריות ואמינות

במקרים שבהם יש עדיין תוקף לאחריות של החברה הם לא ישמחו לדעת שהלכתם לחובבים ולא למקצוענים מורשים לטיפול במחשב שלכם. תיקונים הם מקצוע רציני שדורש הסמכה והתחדשות כל הזמן בגלל ההמצאות וההתפתחות הטכנולוגית. במקרים שבהם תשתמשו בשירותי תיקון מחשבים לא מוסמך זה לא עשוי לתפוס ממקרה שתרצו החזר או פיצוי כספי מהחברה שממנה קניתם את המחשב. מעבדות מורשות לתיקוני מחשבים פזורות בכל הארץ, גם אם אתם רחוקים מהמעבדה המרכזית בעצמה ולכן כדאי לכם להיעזר בשירותיה. מעבדות רבות מפעילות גם שירותי שליחים לאיסוף ופיזור המחשב כדי להקל עליכם להשתמש בשירות מוסמך בלבד. כדאי לנצל זאת.

כאשר רק מקצוען יידע לשחזר את המידע שלכם

יש מידע רב במחשב שלנו והוא אוצר חיים שלמים לעתים. במקרים שבהם התקלה עלולה למחוק קבצים חיוניים שהם חד פעמיים ולא ניתנים לשחזור, רק טכנאי מוסמך ומנוסה יידע לעשות זאת. תיקון מחשבים כאלה הוא אמנות לעתים, ולכן גם אם לא הספקתם לגבות מידע חשוב רק הטכנאי יוכל לשמור על המידע שלכם, בין אם מדובר בתקלה פיזית כמו הארד דיסק פגום ובין אם מדובר בתקלת תוכנה שיש לשחזר יחד עמה גם את האחסון. מכאן ברור שלתקן מחשב כזה רק טכנאי מורשה יהפוך תקלה שניתנת לשליטה וטיפול לנזק בלתי הפיך ובכייה לדורות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*