תיירות או ירוק?

תיירות או ירוק?

השבוע התקיימה מיני הפגנה כנגד המשך הבניה של המלון בחוף לידו. למי שלא יודע, במדינה או בעיר מתוקנת המתחם המגודר שעומד ומכער את אחת מפנינות התיירות היחידות של העיר אשדוד אמור היה לקבל תיירים כבר לפני עשור. דבר שכולנו מבינים שלא קרה. משחודשו העבודות התעוררה חבורה שוחרת איכות הסביבה והחליטה לשמור בהפגנה שקטה על חופי העיר ומתנגדת לבניה על קו החוף, לגטימי ואפילו ענייני.

הקרקע הנמצאת בבעלות פרטית ואושרה למלון כבר לפני עשור וחצי ואולי אפילו יותר לא באמת עומדת בפני סכנה משפטית או צו הריסה או הפסקת עבודה. מה שאושר, אושר, אנשים פרטיים שילמו מיליונים על קרקע וזכויות שהעיר אשדוד תאשר מלון על קו המים. המלון העומד נטוש כבר שנתיים בחוף יא (הקאנטרי הישן) נמצא גם במרחק דומה ומרגיש מקופח שעליו לא מפגינים.

בתי מלון באשדוד הם הבשורה היותר גדולה של העיר, אם הם נעשים באופן חוקי ומבוקר הם יכולים לתרום משמעותית לאופיה המתחדש של העיר. קחו את שדרת המסעדות בחוף לידו לדוגמא, מבלי לשים לב הם המפלט הכמעט יחיד של תושבי אשדוד החילוניים לאכול בשבת בחוץ, יחד עם חוף הקשתות מדרום ומסעדת קירה מצפון יוצרת המעטפת המערבית של העיר את מקום הבילוי היחיד תוך ניצול המשאב היותר משמעותי של העיר, הים.

המתחם המגודר שהיווה מאורת סמים ומין מזדמן ודאי לא תורם לשום תיירות ומכער את רצועת החוף ושדרת המסעדות. היות ואין שום סיכוי לשנות את המתחם לפארק שעשועים או למתחם ציבורי לא תמצאו גם חברי מועצה שיבואו להזדהות עם מחאה כזו, אם לומר את האמת גם לחבר מועצה, ירוק כשיהיה אין כלל יכולת להשפיע על מהלכים משמעותיים של פיתוח, אלא אם מדובר בסיעת ענק או סיעות ענק שמתחברות לבסיס משותף דוגמת החרדים וש״ס שקובעים ומשנים אורחות חיים ומהם לא ניתן להתעלם. מעבר לזה יכולות הסיעות הקטנות להוציא פוסט ריק מתוכן עם מילים מסוגננות שנשארות בסופו של יום רק מילים.

לחברי המועצה הייתי מציע רעיון להצעת חוק יותר ישימה שאולי יכולה להצליח. הצעה שתמנע פילים לבנים וגדרות שמקיפות כלום ושום דבר ומכערות את הנוף והסביבה. הצעה שתוכל לקנוס את הקבלן בסכומים גדולים על כל פיגור ממועד סיום הפרוייקט. לא יהיה ניתן להתחיל בניה ללא תאריך סיום ומעבר לזה, קנסות עד ליכולת מכירת או איבוד הנכס. רק על רצועת החוף יש 3 מבנים נטושים וגדר אחת שעומדת עשור וחצי ורק עכשיו נכנסת לעבודה שרק אחד יודע מתי היא באמת תיגמר ואיך.

עד אז, הפגנות זה דבר ערכי, דמוקרטי וחשוב. צריך לדעת לבחור את המלחמות ולא את הכותרות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*