'תיבת נוח'- מופע תאטרון מחול פאנוב ב… ערבית

'תיבת נוח'- מופע תאטרון מחול פאנוב ב… ערבית

אלפי תלמידים במגזר הערבי צפו בהצגה מבית היוצר של תאטרון בלט פאנוב מאשדוד.

תאטרון בלט פאנוב, שאותו ייסדו ואלרי פאנוב יחד עם אשתו המנוחה אילנה ילין פאנוב לפני עשרים שנה באשדוד. חזונם של הזוג היה להקים להקת בלט מקצועית, בעלת הכרה ארצית ובינלאומית, אשר תשמש בית לרקדנים מהארץ ומהעולם. הלהקה פועלת ויוצרת בתמיכת עיריית אשדוד, החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד וזוכה להכרה ותמיכה ממשרד התרבות והספורט. כצעד נוסף להקמת בית ספר מקצועי לילדים, ייסדה הלהקה מחלקה מיוחדת של רפרטואר הצגות תאטרון מחול לילדים ולנוער. במהלך השנים הועלו הפקות  אשר הוצגו על במות רבות ברחבי הארץ כגון: 'נעלי הבלט של יעלי', 'אצבעונית', 'קשקוש בלבוש', 'ריקוד נולד', 'האגדה על השיח הקטן' ועוד, כולן מאושרות ע"י סל תרבות ארצי. בשנה שעברה הופקה הצגה חדשה לילדים, תאטרון מחול "תיבת נח", שמגיעים לה כל הסופרלטיבים הקיימים וניכרת השקעה מרובה בכל הפרמטרים  ורמה גבוהה מאד של יצירה וביצוע. הכתיבה והבימוי של שירילי דשא, שאמונה על הצגות ילדים איכותיות, ניכרים בשפה עשירה, שבחלקו מחורז באופן חינני ביותר והומור נהדר במינון מדויק. לתאטרון בלט פאנוב מסורת של שיתוף מופעי האיכות לילדים גם במגזר הערבי ובעבר תורגמו ההצגות 'קשקוש בלבוש' ו'האגדה על השיח הקטן', שזכו להד רב.

גם בחוויה שאותה מספק המופע האיכותי 'תיבת נוח' ביקשו בתאטרון בלט פאנוב לשתף את תלמידים המגזר הערבי ולצורך כך פנו לסעיד סלאמה (59), במאי, שחקן תיאטרון ואמן פנטומימה יליד שפרעם. לסלאמה רב הפעלים ניסיון מקצועי עצום של עשרות שנים בעולם הפנטומימה והמשחק בארץ ובחו"ל. סלאמה בוגר בית הספר לפנטומימה של מרסל מרסו מצרפת, בוגר מגמת הוראה לתאטרון במכללת 'אורנים' ושחקן וותיק בתאטרון הגפן בחיפה מגלם במופע את הדמות הראשית של נוח. לצידו של סלאמה מופיעה השחקנית מלינה נג'אר (32)המגלמת את תפקיד היונה. נג'אר, בעלת תארים אקדמיים בתקשורת, משחק ותאטרון השתלמה אף באמנות הריקוד בספרד ובארץ. המשחק של שני השחקנים טבעי, אמתי ומשכנע, ושניהם הצליחו ליצור חיבור מיידי עם הקהל. גם הרקדנים עצמם משחקים בחלק מהסצנות, ולמרות שהם עושים זאת ללא מילים, הם מיטיבים להתבטא בתנועה, בשפת גוף ובהבעות הפנים. ריקודי הבלט המרשימים יחד עם הכוריאוגרפיה הטובה בהדרכתם של ואלרי פאנוב, יובל טביב ולנה מרינצ'נקו ממוסקבה והביצוע המושלם, עתידים לספק הנאה מרובה לילדים. בשבוע החולף הועלו הצגות הבכורה בערבית בהיכל התרבות בלוד ובנצרת. בסה"כ צפו בהצגות כ-4.300 תלמידים במהלך שבוע אחד.

המשחק של שני השחקנים טבעי, אמתי ומשכנע, ושניהם יוצרים חיבור מידי עם הקהל ועם הילדים בקהל. גם הרקדנים עצמם משחקים בחלק מהסצנות, ולמרות שהם עושים זאת ללא מילים, הם מיטיבים להתבטא בתנועה, בשפת גוף ובהבעות הפנים. ריקודי הבלט המרשימים יחד עם הכוריאוגרפיה הטובה בהדרכתם של יובל טביב ולנה מרינצ'נקו ממוסקבה והביצוע המושלם, מספקים הנאה מרובה לילדים. העלילה הדינאמית  מכילה את הסיפור המקראי הידוע אך מובאת במסגרת של סיפור המתחבר לעולם הילדים, וכולל מסרים חשובים. בהצגה משולב וידאו ארט קסום ולא שגרתי עם נופך מיוחד: על מסך ענק ברקע מוקרנים סרטוני וידאו שמתחברים  עם המתרחש על הבמה, ומשמשים מימד נוסף שמשלים את התמונה. התפאורה, התלבושות והתאורה- עשירות, יצירתיות ומרהיבות ומספקות עשרות תמונות עוצרות נשימה. המוזיקה  נפלאה וסוחפת וכוללת את עיקר היצירות הקלאסיות האלמותיות- חגיגה לאוזן וללב בעברית ועכשיו גם בערבית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*