תחרות ראשונה לכלי נשיפה מעץ ומתכת

תחרות ראשונה לכלי נשיפה מעץ ומתכת

יום חמישי שעבר (18/6/15), בקונסרבטוריון אקדמא אשדוד, התקיימה תחרות נושאת פרסים ראשונה לנגני כלי נשיפה מעץ וממתכת ע"ש עוז ישראלי. התחרות נמשכה יומיים, בארבע קטגוריות שונות, השתתפו בה כ-80 תלמידים שניגנו בכלים שונים ומגוונים ויצרו חגיגה צלילית לא שגרתית.

הנהלת קונסרבטוריון אקדמא החדשה יוזמת אירועים ותוכניות חדשות על מנת לקשור גם את הציבור אל הנעשה בקונסרבטוריון ולאפשר לו הצצה לעולמות תוכן מוסיקליים ולקצב התקדמותם של תלמידי העיר בתחום המוסיקה. כך יזמה 'אקדמא', לראשונה, תחרות מוסיקלית ע"ש עוז ישראלי ז"ל, במטרה להפכה למסורת קבועה בלוח האירועים העירוני.

"תחרות לנגני כלי נשיפה מעץ וממתכת, שהתקיימה בשבוע שעבר, הינה תחרות ראשונה מסוגה המתקיימת באשדוד ועל פי מידת הצלחתה אפשר שתהפוך למסורת קבועה על לוח האירועים של אשדוד" אומרים ב'אקדמא' ומציינים כי התחרות מנציחה את זכרו של עז ישראלי, בוגר 'אקדמא' שניגן חצוצרה וקלידים והגיע להישגים מרשימים. בחייו היה עז דמות מוסיקלית בולטת וקישר את חייו עם כל התחומים המוסיקליים כגון נגינה, הלחנה, עיבודים, אלתורים ועוד.

מטרת התחרות, בראש ובראשונה, היא לעודד מוסיקאים בכל הרמות – צעירים, מתקדמים ובוגרים כאחד, לחדד מיומנויות מוסיקליות, להיחשף לעולם מוסיקלי עשיר, להופיע על במה ולהשמיע ברבים את ההישגים שצברו לאורך השנים. במסגרת זו נאספו כ-80 תלמידים אשר התחרו ביניהם במשך יומיים, בארבע קבוצות, על הפרסים החשובים. "80 תלמידים התחרו ביניהם במגוון כלי נגינה מעץ ומתכת: אבוב, חליל צד, סקסופון, קלרינט, בריטון, חצוצרה, קרן יער, טובה וטרומבון" אומרים ב'אקדמא' ומשבחים את רמת הנגינה שגילו התלמידים ואת מיומנויות השימוש בכלים הללו.

על השיפוט הופקדו מיטב המומחים בתחום: מר מיכאל גורביץ' – נגן טרומבון ומנצח תזמורת המשטרה, מר ראובן מוזס – נגן בסון ומנצח, הגב' דפני בן עוזר – חלילנית ומנהלת קונסרבטוריון גבעתיים ומר יאיר משיח – נגן טרומבון ומנהל אגף תרבות והספורט בעיריית כפר סבא. על השופטים היה לבחון את ביצועי הנגנים בארבע קבוצות: קבוצת כלי מתכת צעירה ובוגרת וקבוצת כלי עץ צעירה ובוגרת.

התחרות כאמור נמשכה יומיים אינטנסיביים, מיום שלישי ועד יום חמישי, ובטקס הסיום החגיגי שנערך ביום חמישי 18.6.15, הוכרזו שמות הזוכים והוענקו הפרסים. כל המשתתפים זכו לתעודות ולמתנות מזכרת אישיות אך בפרסים הכספיים זכו אלה אשר הגיעו למקומות הראשונים. הטקס נחתם בקונצרט חגיגי.

יאנינה קודליק, מנהלת קונסרבטוריון 'אקדמא' נשאה דברים בטקס והביעה תקווה שהתחרות תתקיים מדי שנה ותהפוך למסורת. היא שיבחה את מחלקת כלי הנשיפה של 'אקדמא', בניהולו של מר ארנסט פרל, וציינה כי מדובר במחלקה גדולה בכמות התלמידים ובאיכות הלמידה. "במסגרת המחלקה פועלות 3 תזמורות כלי נשיפה המחולקות לפי רמת נגינה וגיל והרכבים קטנים וגדולים" אומרים ב'אקדמא' ומציינים בגאווה כי "תלמידי המחלקה משתתפים בתחרויות ואירועים עירוניים ובינעירוניים". כמו כן תלמידים מצטיינים ניגשים למבחני קרן שרת ולמבחני בגרות במוסיקה ותלמידים אחרים, הלומדים במסגרת פרויקט מוסיקלי בית ספרי, ממשיכים את דרכם בלימודים יחידניים ב'אקדמא'.

 

A4U_225x300

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*