תחרות הרובוטיקה – חגיגה למדע ולטכנולוגיה

תחרות הרובוטיקה – חגיגה למדע ולטכנולוגיה

יום שלישי האחרון (24.2), בשעות הבוקר המוקדמות, הגיעו קבוצת מתנדבים אל אשכול הפיס באשדוד במטרה להבטיח שפסטיבל JrFLL באשדוד יהיה הטוב ביותר. העיר ארחה 17 קבוצות ממודיעין, כפר יונה וראש העין וכמובן אשדוד. הפסטיבל הוא עוד צעד של מינהל החינוך לקידום הרובוטיקה התחרותית בעיר לרמה בינלאומית.

JrFLL הינה תחרות רובוטיקה לתלמידי א'–ג' המתמודדים מול משימות ידועות מראש ואתגרים חדשים, הן בהיבט הטכני והן בהיבט המדעי ערכי. הנושא השנתי היה פתרונות ללמידה אחרת, או במילים אחרות "למידה משמעותית״. כזכור, מינהל החינוך באשדוד הוביל למידה זו שנתיים קודם וכאשר משרד החינוך הרים את הדגל והחליט למנף זאת לרמה הארצית, אשדוד התייצבה בראש המחנה.

ההערכות לפסטיבל נעשית במסגרת חוגים במרכזים מדעיים כדוגמת אשכול הפיס או בהמשך ליום הלימודים בבתי ספר המעוניינים בכך. התחרות והפסטיבל הנוכחי מבוצע בהנחיית FIRST ישראל, המיוצג ע"י הטכניון. FIRST הוא ארגון בינלאומי ומספר התלמידים הלוקחים בו חלק בתחרות הרובוטיקה ברחבי העולם, עומד על כ-200,000 תלמידים מידי שנה (כ-3000 מתוכם מישראל). מטרת האירגון היא לעודד בני נוער לעסוק במדע וטכנולוגיה או כדברי דין קיימן מייסד FIRST: ״ליצור עולם בו מדע וטכנולוגיה הם חגיגה, עולם בו צעירים חולמים להיות גיבורי מדע וטכנולוגיה…"

התחרות שהתקיימה אתמול היסב למשתתפים אווירה חוויתית עם דגמי רובוט יצירתיים, חניכים עליזים ואווירה קסומה של תחרות ״מפרגנת"ומלאת הערכה של התלמידים לחבריהם ושל הקהל לתלמידים המתחרים. על התחרות ניצח צוות בוחנים מן המעלה הראשונה: מנהלי מחלקות ומהנדסים באלתא ואגן אדמה, מנהל תוכנית קרב, מנכ"ל עמותות אור לחינוך והצעירים בחבורה מצטייני פרוייקט "מגשמים".

ראש מינהל החינוך מר אריה מימון בירך את הבאים ואיחל להם הצלחה. בחיוך וקריצת עין הוא ברך את הקבוצות האשדודיות באופן מיוחד כמובן. מר יהודה פרנקל, הממונה על החינוך, סקר את הדגמים ואף הצטרף לאחד מחדרי הבחינה. הוא ציין שהתחרות והמשתתפים בה מהווים פוטנציאל לקידום הסקרנות והעיניין בתחומי הטכנולוגיה שבחזית המדע.

הקבוצות האשדודיות זכו בשני פרסים: האחד על הרעיון היצירתי – הוראת הפיזיקה וחוקי ניוטון בעזרת מיתקני לונה פארק, והקבוצה השניה על עבודת צוות – אחד מהעקרונות המוערכים ביותר בארגון FIRST.

סילוקה דרורית, מנהלת אשכול הפיס ומארחת התחרות, מבקשת להודות לצוות אשכול הפיס לתלמידי מקיף א׳, מקיף ט׳, מקיף י׳ ולתלמידי הרובוטיקה בעבר ובהווה אשר סייעו להפעלת משימות האתגר. כן הודתה היא בתודה מיוחדת להנהלת ולהקת תלמידי מרו"מ שבקולותיהם המיוחדים פתחו את הפסטיבל, וללהקת בית הספר המארח מקיף א' שפתחה את טקס חלוקת הפרסים בשיר מתנות קטנות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*