תושבי רובע טו׳ מציגים – ״המאבק״

תושבי רובע טו׳ מציגים – ״המאבק״

לא מעט אנשים משני המחנות, אלה שבעד ואלה שמנגד הרימו לפחות גבה אחת לנוכח ההיענות של תושבי הרובע לשיתוף הציבור אותה ניסתה לקיים עיריית אשדוד עם נציגיה.

מצד אחד, מעל 200 מתושבי הרובע, לא מעט מהם ילדים מצויידים במשרוקיות שלא תרמו לשום דבר מלבד כאב הראש שלא היה חסר לאף אחד גם ככה, מצד שני, ממ״ק ראש העיר עו״ד גבי כנפו שלקח אחריות להיות מוביל הכנס, חברו אליו אילן בן עדי, מנכ״ל העירייה ומהנדס העירייה דורון חזן שישבו בפאנל וחיכו להזדמנות לענות על שאלות.

עפ״י ההכנות הראשוניות, מסך ענק, הגברה, פודיום ומצגת מרשימה היה אמור להתנהל דיון סביב התכנית, אנשים היו אמורים להכנס לנבכי התכנית ולקבל תשובות מעמיקות ברמה התכנונית.

כנפו-6502

בפועל, מיד לאחר נאום הפתיחה של ממ״ק ראש העיר עו״ד גבי כנפו יצאו מרבית הנוכחים מהאולם בהפגנתיות ללא רצון לשמוע כלל פרטים אודות התכנית.

חלק ממובילי המאבק חזרו פנימה ופנו למובילי הכנס באופן אישי ב-4 עיניים, מה שיצר קבוצות דיון פרטיות. מהן ככל הנראה לא ניתן להגיע לשום מסקנה ובטח לא לפיתרון מעשי.

כנפו-קהל

המחלוקת הגדולה סביב הפרוייקט היתה ונותרה חוסר המוכנות של הרובע לאכלס עוד 750 יחידות דיור הן ברמת התשתיות התחבורתיות, החינוכיות והן ברמת הפרת ההבטחה הישנה למתנ״ס ציבורי ושינוי ייעוד הקרקע משטח ציבורי חום לשטח מגורים.

שטח-המחלוקת

מה שניתן היה להבין מהפתיח של עו״ד כנפו הוא שמדובר בהחלטת מדינה להסכם גג שיכלול בניה של 30,000 יחידות דיור חדשות באשדוד, בניה רוחבית בכל הרובעים שרצה הגורל, שהשטח השייך למדינה ברובע טו׳ יכלול 750 מהן.

כנפו2

התושבים שיצאו ממורמרים מצורת ההחלטה ומהמהירות בה נלקחה ניסו לבקש בכל לשון של בקשה לשקול שוב את כל ההחלטה, מה שבטוח שפשרה לא יצאה מהמפגש וככל הנראה הנושא ילווה אותנו בתקופה הקרובה.

חסן-650

נכחו במפגש גם לא מעט פוליטיקאים, במיוחד מהאופוזיציה, ניתן היה לראות את צבי צילקר, נעים שומר, אלון חסן ושירלי אסולין שבאו לעקוב מקרוב.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

תגובה אחת

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*