האם בשורת המנהלת החדשה תביא פתרון דיור לתושבי אשדוד

האם בשורת המנהלת החדשה תביא פתרון דיור לתושבי אשדוד

בחודש הבא, תחתום עיריית אשדוד על "הסכם הגג" בשיתוף עם משרד האוצר והשיכון. לפיכך תוקם מנהלת שתעסוק בקידום פרוייקטים הקשורים לבינוי, ותקים עשרות אלפי יחידות דיור חדשות בעיר. מנהלת דומה קיימת גם ביבנה ובאשקלון.

בחודש ספטמבר האחרון כשראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי הכריז על הקמת מנהלת מיוחדת שתתעסק ותטפל בקידום פרוייקטים חדשים בעיר, של תמ"א 38 של פינוי ובינוי. הכל היה נראה עוד לא ברור, ומעורפל. ההצעה שהובאה למועצת העיר כעת מדברת על מינהלת שתעסיק בשלב ראשון 48 עובדים ותפקידה יהיה לסייע למינהל ההנדסה בקידום פרויקטים ברובעים הוותיקים. על פי התכנון, עתידים פרוייקטים אלו 'לייצר' כ- 20,000 יחידות דיור שעל פי ההערכות יהיו זולות ונגישות יותר מאשר דירות חדשות ברובעים החדשים כדוגמת המע"ר, רובע ט"ז והרובע המיוחד.

האופוזיציה אמנם התנגדה לבניית עוד מנגנון לאור הניסיון הרע עם חברת ״תשתית״ שנסגרה בעיתוי מושלם יחד עם הצהרת המנהלת החדשה שיוצאת לאור, אך התנגדות אופוזיציונית לחוד ומימוש המנהלת לחוד.

עושה רושם שדבר לא פשוט, היקשה מאוד על אותה המנהלת, תהיה הסיוע בפרוייקט התמ"א, בעניין לא מעט בניינים ישנים, שנמצאים תחת חסותם של מתווכים רבים, אשר מיהרו להחתים את הדיירים התמימים על הסכמים כאלה ואחרים עוד לפני. מכיוון ההסכם בין הדיירים למתווכים, לפיו למתווך בלבד יש את היכולת למכור את חתימות הבנייה. אותם דיירים מרגישים חסרי אונים, מכיוון שאותו הסכם, מעכב את פעילות הבנייה וההתחדשות של אותן הדירות.

תפקידים חדשים שיהיו במנהלת הבנייה בין היתר הן: מנהל מנהלת, סגן מנהל מנהלת, מנהל פרויקט פיתוח תשתיות, מנהל פרויקט מבני ציבור,

מנהל פרויקט מוסדות חינוך, 2 עובדי ניהול כספים ובקרה תקציבית, 2 מנהלי חוזים והתקשרויות, 4 עובדים בבקרת חשבונות, יועץ משפטי, 2 אדריכלים, 3 מזכירות, מרכז צוות רישוי ומידע תכנוני, 4 בודקי היתרים – רישוי, יועץ נוף , 3 מאמי פיקוח, 2 פקידי שומה, מנהל תחום הנדסי, 2 עובדים למחלקת מדידות, 2 נציגי פניות הציבור, אחראים על תקציבי פיתוח, יועץ חשמל תקשורת ותאורה, 3 מנהלי פרויקטים לליווי תהליך תכנון וביצוע מבני ציבור כולל חוזים ומכרזים, יועץ תנועה, 7 עובדים בפיקוח חניה, מתאם מיחשוב GIS  , 2 מנהלי ליווי קהילתי וקשרי תשבים חדשים עד אכלוסו, 8 אנשי שמירה.

על פי המסתמן, בבדיקה מול הערים השכנות אשקלון ויבנה שם חתמו על הסכמי גג בחודשים האחרונים, חלק גדול מהמימון לפעילותה של מינהלת מסוג זה יגיע ממשרדי האוצר והבינוי והשיכון, במסגרת העידוד המאסיבי בתוך הסכם הגג עצמו לפרויקטים של התחדשות עירונית.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*