תהליך החלפת מסנן מים דירתי

תהליך החלפת מסנן מים דירתי

מדינת ישראל היא מדינה שבה מזג האוויר הוא חם במשך מרבית ימות השנה. לפיכך, הישראלי הממוצע צורך כמות גדולה מאד של נוזלים בכלל ומים בפרט, יחסית למרבית מדינות המערב. עם זאת, מקורות המים בישראל הם מוגבלים והמים בישראל הם בעייתיים מכמה בחינות שיתוארו בהמשך. אמנם בשנים האחרונות עברה מדינת ישראל תהליך חשוב שבו חלק ניכר מהמים בישראל הם מים מטוהרים. עם זאת, יש בעיות שלא נפתרו גם בעקבות העובדה הזאת. מהן הבעיות העיקריות של המים במדינת ישראל? אילו דרכים קיימת על מנת לטפל בבעיות הללו? איך יכול מסנן מים דירתי איכותי להתגבר על חלק הארי של הבעיות הללו? במאמר שלפניכם הרחיב את היריעה בסוגיות הללו ונעסוק גם בהחלפת המסנן הדירתי ואיך היא מתבצעת.

המים במדינת ישראל והבעיות הנלוות שלהם

באופן עקרוני, המים בישראל הם איכותיים. זאת, למרות תהליכי התיעוש השונים במדינה ותהליכים אחרים, התורמים לא מעט לזיהום מי התהום בישראל. מי התהום בישראל מרוכזים באקוויפר החוף ובאקוויפר ההר, שהם עתודות המים הגדולות של מדינת ישראל. זאת, בנוסף לכינרת שבמשך כמה עשורים היתה מקור המים הגדול ביותר בישראל והמדד הלא רשמי לקביעת מצב הרוח הלאומי. עם זאת, במקומות שונים נחפרו בארות מקומיות שאינן קשורות באקוויפרים הללו. בנוסף, מזה כשני עשורים הולכת כמות מי הים המטוהרים במתקני התפלה לאורך החופים במדינת ישראל ועולה. נכון להיום, חלק ניכר ממי השתייה בישראל מגיע ממתקני ההתפלה הממוקמים בדרך כלל על חוף הים, כשהצפי הוא שבתוך כמה שנים הרוב המכריע של מי השתייה וחלק מהמים לחקלאות יגיע מהמתקנים הללו. למרות האמור לעיל, מי השתייה בישראל סובלים ברובם מרמה גבוהה של אבנית, כמו גם רמה גבוהה של מינראלים אחרים המשפיעים על איכות מי השתייה מצד אחד ותורמים לא מעט לירידה בתוחלת החיים של מכשירים חשמליים שונים בבית, עקב הצטברות אבנית. מסנן מים דירתי איכותי אמור לטפל בבעיות הללו ולמזער ככל האפשר את הנזקים לצנרת ולמכשירים חשמליים שונים.

איך לטפל בבעיית אבנית ומזהמים אחרים

למעשה, האבנית איננה גורם מזהם כהגדרתו. עם זאת, היא משפיעה מאד, כאמור לעיל, על התפקוד ועל אורך החיים של מכשירים שונים בבית. עם המכשירים הללו ניתן למנות את דוד השמש, שבתוכו מצטברת כמות אבנית הדורשת טיפול מדי כמה שנים. גם מכונת הכביסה שעושה שימוש מאסיבי במים עלולה להיפגע מהאבנית המצטברת בתוכה. בנוסף, מכשירי חשמל אחרים וגם הצינורות של הבית בעצמם עלולים להיפגע מאבנית ומחומרים נוספים המצטברים עליהם ומגיעים בסופו של עניין למי השתייה של כל הדיירים בבית. בחלק ניכר מהמקרים, בוחרים דיירים בבתים פרטיים ובבנייני דירות להתקין מסנן מים, שיפחית או ינטרל לחלוטין את הבעיות הללו. מסנן המים מותקן בדרך כלל בין שעון המים, שהוא נקודת הכניסה של המים לדירה, לבין הכניסה של המים בפועל לתוך הבית. כיוון שכך, מסבנן המים משפר את האיכות של המים המגיעים לבית בכללותם, כולל מניעה או הפחתה ניכרת של האבנית ושל חומרים בעייתיים אחרים. מעת לעת יש לבצע החלפה של מבנן המים, חלקו או כולו. זאת, כיוון שאחרי תקופה מסוימת אמצעי ההגנה במסנן השחקים ואינם ממלאים את התפקיד שלהם. החלפה של המסנן היא פעולה פשוטה למדי המתבצעת על ידי אנשי מקצוע מיומנים. עם זאת, ההשפעה של החלפת מסבנן מים היא גדולה והשינוי הן בטעם של המים והל בהשפעה שלהם על מכשירים שונים בבית מורגשת בתוך זמן קצר. רוצים לדעת עוד? צרו קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם בהקדם.

צילום: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*