תאורת גן – להאיר את הגינה לעיניים

תאורת גן – להאיר את הגינה לעיניים

תאורת גן הנקראת גם תאורת חוץ, כשמה כן הוא, מיועדת להאיר את הגינה שבחוץ. לפני מספר שנים, הרבה אנשים, בעיקר משיקולי תקציב, הזניחו את הנושא של תאורת הגן ולא האירו את הגינה שלהם ועל פניו ניתן היה להבחין בגינות אפלות ושוממות. אך המצב השתנה במרוצת השנים, השוק של התאורה לגן נפתח לתחרות וגופי תאורה מיובאים למדינת ישראל ועל כן זוכים הצרכנים במחירים אטרקטיביים במיוחד ואנו זוכים לראות גינות פורחות ומאירות במיוחד. אך, לפני שאתם רצים לקנות גופי תאורה מחברה זו או אחרת, מומלץ לוודא שברשותה מצוי גם הידע האדריכלי, כי הרי אין כל טעם בהעמדת תאורת חוץ ללא כל תכנון מוקדם וכן רצוי להיוועץ עם יועץ תאורה.

הנושא של תאורת חוץ הינו נושא סבוך ומורכב ואינו פשוט כלל וכלל, ולכן הוא דורש התערבות מעמיקה של איש מקצוע בעל ותק וניסיון בתחום. התקנת גופי תאורה מצריכה התחשבות בכל מיני אלמנטים, כמו למשל – אופי הצמחייה ופרישתה, גודל הגינה וכן תכנון מוקדם של הנקודות אותם ברצונכם להאיר. כל אלו יכולים לבוא לידי ביטוי רק באמצעות תכנון מדוקדק אשר משלב בין הרצון של הלקוחות לבין האפשרויות שאיש המקצוע המהימן מציע. לאלמנט האדריכלי ישנו חשיבות ניכרת במיוחד – האדריכל בעל הידע יבחר את גופי התאורה הנכונים והמתאימים לגינה שלכם וידע להעמיד אותם באופן שימקסם את נראות הגינה.

תכנון והתקנת תאורת גן

גינה מתוכננת באופן המיטבי תמצה כל שביב אור היוצא מן תאורת גן, לעומת גינה שתוכננה באופן לקוי ושגוי היא תבזבז אור על קירות חשופים או צמחייה שאינה זקוקה לאור. אם החלטתם ללכת על תאורת הגן הרגילה, וודאו היטב עם הספק כי תאורת הגן הרגילה הם חסכוניים באנרגיה או עובדים על מתח נמוך, עובדה זו תביא אתכם לחיסכון באנרגיה ולהוזלת חשבון החשמל החודשי שלכם. כיום ניתן למצוא גופי תאורה רבים אשר מתאימים לתאורת חוץ, כמו למשל – תאורת צמחייה, לדים, תאורת הצפה, גופים מוגנים מים ועוד גופי תאורה רבים ומגוונים. האופנה האחרונה כיום הינה תאורת חוץ סולארית, שאיננה מצריכה שימוש בחשמל. הנורות נטענות ביום באמצעות השמש ומשתמשות באנרגיה שצברו בשעות הערב, על מנת לצבוע את הגינה בצבעים מרהיבים.

גינה בלילה – כל גינה אינה סימפטית ללא תאורת גן ואין זה משנה כלל כמה כסף השקעתם בה. בלילה הגינות מתעטפות בקדרות ובאפלוליות מאיימת, שהופכת את הגינה המושקעת ביותר לגינה שחורה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*