שר הספורט ושגריר גאורגיה באשדוד

שר הספורט ושגריר גאורגיה באשדוד

משה בוטרשוילי, המשנה לראש העיר והממונה על רשת הספורט מטעם מועצת העיר מחמם מנועים לקראת הבחירות באוקטובר הקרוב. בניגוד ללא מעט חברי מועצה מגיע בוטרשוילי למערכה עם ארגז כלים מלא בעשייה שללא ספק נושאת את טביעת האצבע האישית שלו.

עם חילוף המנכ״לים ברשות הספורט העירונית, עזיבתו של המנכ״ל המיתולוגי מיקי רוזנברג וכניסתו לתפקיד של יורם אסרף בחר הממונה לשנות את הקו המסורתי ולחפש כיוונים חדשים בעשייה בספורט המקומי.

בוטרשוילי ביקש מיורם אסרף להתחיל לחשוב מחוץ לקופסא ולהתחיל מהפכה ברשות. משה בוטרשוילי לא יכל למצוא פרטנר מושלם מיורם אסרף לביצוע המשימה ואת השינויים התחילו לראות כמעט באופן מידי.

השינויים הארגוניים שנעשו ברשות פחות בולטים לעיני הציבור אך אפשרו כבר מהחודשים לייעל את המערכת ובכך לאפשר זמן ותקציבים לטובת מיזמים חדשים.

אחד הפרוייקטים הראשונים שקיבלו את ברכת הדרך היה מרכז המצוינות בג׳ודו שהוקם באולם בית הספר רבין, בוטרשוילי ואסרף החליטו להתחיל לייצר אלופים אולימפיים, והספורט שיכול לעשות זאת זאת בגדול הוא ללא ספק הג׳ודו.

המרכז שהוקם באשדוד הוא מהמפוארים, בשיתוף איגוד הג׳ודו הישראלי וניהול רשות הספורט מעניק מרכז המצוינות  תנאים אופטימליים להצלחה וכבר אחרי שנה וקצת אשדוד נכנסה לזירה הארצית ומייצרת אלופים ארציים. בוטרשוילי משוכנע זה המרכז יהיה ציון דרך ורואה בחזונו אלופים אולימפיים מקומיים, משלנו.

גם המרכז לספורט ימי עבר מתיחת פנים משמעותית עם שיפוץ רחב היקף המעניק תנאים מצויינים למתאמנים, החלפת הציוד והרוח החדשה שנכנסה במרכז עשו את שלהם והיום גם בבתי הספר עוברים התלמידים הכשרה ימית, כמות הפעילות והשייטים גדלה משמעותית וגם כאן, העבודה לא הסתיימה.

השניים המשיכו בהחדרת אירועים חדשים ומסורתיים ללוח השנה של העיר אשדוד, הראשון שבהם היה מרוץ הלילה מחוף לחוף שכבר בשנה הראשונה משך אלפים לרוץ בלילה על החוף, מחזה מרהיב וארגון מופתי יביאו גם השנה, ב-31 במאי את תושבי אשדוד למרוץ הלילה השני ומכאן ברור לו שמסורת חדשה נולדה שרק תלך ותגדל.

עוד מיזם חדש שנולד וקיבל את ברכתו של משה בוטרשוילי שהיה מעורב בבניית הקונספט הוא ה- TOUR D’ASHDOD – טור ד׳אשדוד, מרוץ האופניים העממי שגם פה ללא ספק אומר משה בוטרשווילי שתוך מס׳ שנים מעטות יהפוך האירוע לאחד האטרקציות המובילות בישראל.

בנוסף למיזמים החדשים החדיר בוטרשוילי את רצונו לגעת בנושא הספורט העממי כמה שיותר, החל משלבי בתי הספר ועד הגיל השלישי, עשרות פעולות תוגברו ולא מעט התווספו.

אחרונה עלה לאוויר מיזם ״הולכים ומרוויחים״ בשיתוף אפליקציית RUMBLE, האפליקציה מודדת צעדים אותם צועדים תושבי אשדוד וממירה את הצעדים למטבעות בריאות, מהם נהנים הצועדים במגוון בתי עסק בעיר. אשדוד היא העיר הראשונה שהרימה מיזם בסדר גודל כזה. נכון לימים נמדדו כ-200 מיליון צעדים והקצב רק הולך וגובר.

שגריר גאורגיה באשדוד

זה לא סוד שמשה בוטרשוילי הוא זה שהפיח חיים בקהילה הגאורגית והרים את המודעות וההכרה לעדה בצורה שלעולם לא תשכח. פעילות ענפה שמגיעה כל שנה לשיאי חדש ביום יהדות גאורגיה השנתי ששובר שיאים בהפקתו. אשדוד היא ללא ספק הבירה השנייה של העדה הגאורגית ושמו של משה בוטרשוילי מוכר למרחוק.

פעילותו הענפה למען קהילת הנשים, הצעירים, ועולם האקדמיה והספורט נגעה במאות מבני הקהילה הגאורגית ושינתה את נתיב חייהם. קשריו ההדוקים עם ראש עיריית אשדוד ד״ר יחיאל לסרי לו הוא משמש כמשנה מביאים תוצאות. ״יש לי אמון מלא בראש העיר שרבים לא יודעים תרומתו להצלחת הפעילות אותה ביצעתי בעשור האחרון, לי אין ספק שגם בקדנציה הבאה נמשיך בפיתוי הפעילות המשותפת״.

משה בוטרשוילי זה לא רק ספורט, הבולדוזר הגאורגי שעומל 24/7 עבור קהילת גאורגיה בעיר עשה לא פחות ממהפכה, העיר אשדוד הינה הקהילה הגגדולה בעולם של יהדות גאורגיה ואייקון תרבותי העומד בעיקר אחרי איש אחד… משה בוטרשוילי שמוביל בגאון עשרות פעילות ייחודיות לבני העדה.

יום האישה הנחגג מידי שנה ברוב הוד והדר, ספורטיאדה גאורגית שמתקיימת בכל שנה בהשתתפות 500 ספורטאים מענפי הספורט, כדורסל כדורגל טניס, להקת מחול גיאורגית בניהולו של תמזי ציציאשוילי, בית תרבות יהדות גאורגיה היחידי מסוגו בעולם,  הפרשות חלה בהשתתפות נשים רבות מהעדה, טיולים במשך השנה, ערב משוררים וסופרים, ערב הצדעה ליקירי הקהילה, תיאטרון גיאורגי. עזרה יום יומית ונגישות לכולם, תמיכה וליווי בתהליכים פרוצדורלים בהקמת בית הכנסת הגיאורגי ברבעים יא׳ וברובע סיטי ערבי גיבוש לצעירים בקהילה, עם מיטב האמנים פעילות והצגות בחנוכה ופורים, ערב הוקרה ליקירי העדה הגאורגית, שיעורי תורה לקהילה עם גדולי הרבנים, הפרשות חלה, טיולים באתרי מורשת וקדושה, פעילות לכל שכבות האוכלוסייה בקהילה ומחוצה לה ועוד…

משה בוטרשוילי מנצח על המקהלה הזו כחבר מועצה וזוכה כל פעם לאמון מחדש מהקהילה הגאורגית ולא רק, בוטרשוילי שמוכר בזכות מדיניות הדלת הפתוחה והזמינות שלו למצוקות תושבים, לאו דווקא מקהילת גאורגיה זוכה להערכה כאיש ציבור רגיש ואכפתי. כך נראה גם הפעם תוקיר לו הקהילה ולא מעט מתושבי העיר בהצבעה ברגליים לעוד קדנציה של עשייה.

00

פרסום ממומן:

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*