שנת לימודים חדשה בפתח

שנת לימודים חדשה בפתח

כמידי שנה, שבועיים קודם פתיחת שנת לימודים חדשה, נפגש ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי עם ציבור העיתונאים והציג בפניהם נתונים והישגים חינוכיים מהשנה האחרונה ואת תכניות מערכת החינוך לשנה הקרובה. גם השנה ניתן לראות כמה שינויים משמעותיים אשר ימשיכו לקדם את מערכת החינוך ולהציבה בפסגת החינוך של ישראל.

שנת הלימודים התשע"ח תיפתח השנה ביום שישי, ואל שערי 575 מוסדות החינוך באשדוד יצעדו 57,026 תלמידים. הנהלות בתי הספר, צוות המורים והמחנכים, משלימים את ההכנות האחרונות לקראת קליטת התלמידים הנרגשים ומבטיחים לא מעט חידושים ושינויים. כך לפחות עולה מהנתונים ומהתכניות שהציג ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, במפגש המסורתי עם ציבור העיתונאים באשדוד.

לסרי הציג את מערכת החינוך העירונית כחלוצה וכפורצת דרך וציין כי הרבה לפני שאשדוד בחרה להיות עיר חכמה, מערכת החינוך פתחה את מוסדותיה לפני חידושי הטכנולוגיה והיתה למערכת חינוך חכמה באמצעות תוכניות התקשוב הדיגיטליות, הטמעת תוכנות מיחשוב מתקדמות, שימוש במחשבים ניידים, השקת מסלולי לימוד המקדמים טכנולוגיה ורובוטיקה, השתלבות בתכנית התקשוב הלאומית ועוד.

כמו כן, מינהל החינוך באשדוד מקדם תכנית למידה משמעותית והעשרה חינוכית בהתאם לגיל הלומדים וממשיך לשים דגש על מצויינות והצטיינות בבחינות הבגרות. 91% הצלחה בבגרות בקרב תלמידי בתי הספר המפוקחים ע"י הרשות הם עדות להישגי המערכת ובהם מקום ראשון בארץ בציוני בגרות במתמטיקה 5 יח"ל. כמו כן 120 תלמידים מצטיינים משולבים בתכנית הסייבר "מגשימים" ו-3,000 תלמידים משתתפים בפעילות לעידוד לימודים אקדמיים, בדגש על מדעים וחקר.

השנה ייפתחו 12 גנים חדשים ובכל הגנים הקיימים שופצו החצרות והותקן דשא סינטטי חדש. כן נבנו כיתות נוספות בבתי ספר חדשים, נבנו שני אולמות ספורט, נפתח בית ספר יסודי חדש, מקיף ב' הוסב לבית ספר טכנולוגי ונבנה מרכז למצוינות ברובע ט"ז. בתוך כך נקלטו 8 מנהלים חדשים ואל ארון הגביעי וההישגים של מערכת החינוך העירונית, נוספו השנה עוד הרבה מאוד פרסים והישגים לגאוות העיר ותושביה.

לבד מההישגים הלימודיים מערכת החינוך העירונית בולטת בחינוך הערכי ובהישגים החברתיים. 96% מתלמידי ז'-י"ב מתנדבים במסגרת עירונית. 94% מתלמידי י"ב קיבלו תעודת בגרות חברתית. הושם דגש על תוכניות טיפול ומענה לפרט. משאבים לא מעטים מופנים אל תכניות למידה משמעותית והעשרה חינוכית, עידוד גיוס לצה"ל ולשירות משמעותי וקידום והעצמה של תחום השפה. במסגרת זו גם אירועי ה-60 לאשדוד זכו ליחס מיוחד ותלמידי אשדוד היו מעורבים בלא מעט תכנים ותכניות הקשורות בשנת חגה של העיר, כדוגמת: חידונים, תערכוכות, מפגשי הורים-ילדים, מסיבות סיום ועוד.

ד"ר לסרי עמד על כך כי מול ההישגים המרשימים בבחינות הבגרות (91%), בדגש על 5 יח"ל במתמטיקה, נרשמה ירידה משמעותית בנתוני הנשירה והם מהנמוכים בארץ (1.41% בלבד!!). כך גם נתוני המיצ"ב המלמדים על שיפור תמידי משנה לשנה בכל קטגוריות וקבוצות הגיל הנמדדות, ובסה"כ התמונה החינוכית של אשדוד כפי שהיא משתקפת בנתונים של משרד החינוך, מציבים את העיר במקום הראשון מבין הערים הגדולות בישראל עם 553 נקודות, ולאחריה רמת גן (543 נק'), רעננה (534), חיפה (520) ועד לראשון לציון עם 490 נק'.

מערכת החינוך משלימה את ההכנות האחרונות לקראת פתיחת שנה"ל החדשה וגם השנה תלמידי כיתה א' יזכו לברכה אישית של ראש העיר אשר תישלח אל הטלפונים האישיים של ההורים ולבתי הילדים. נותר רק לאחל לכולם שנת לימודים פוריה ומוצלחת.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*