שיר בכורה למני דגו: "בכל הכוח"

שיר בכורה למני דגו: "בכל הכוח"

הזמר הראשון מהעדה האתיופית שמסלסל בים תיכונית, מני דגו, משחרר את שיר הבכורה שלו "בכל הכוח" לערוץ היוטיוב הרשמי שלו ומשם, הוא מקווה, תבוא סוף סוף הפריצה לה חיכה כל חייו

"את מיוחדת מכולן / יפה כמוך אין בעולם

אני רוצה אותך / איתי בכל הכח

כי את יודעת לאהוב / מרגיש איתך תמיד קרוב

אהבתך נמצאת איתי בכל מקום"

קישור לשיר בערוץ היוטיוב:

https://www.youtube.com/watch?v=BgZlHD2NjlY

לאחר עבודה מאומצת שארכה כשנה, משחרר מני דגו את שיר הבכורה "בכל הכוח", אותו כתב והלחין. השיר הקצבי מדבר על אהבתו לאשה עימה הוא מתגורר כיום בדירת רווקים בבת ים, אותה הכיר בתקופת משבר בחייו. "כל הזמן היו לי בית ופזמון אך לא הצלחתי לסיים את כתיבת השיר. לפני כשנה הכרתי את בחירת ליבי ובשתי דקות הצלחתי לסיים את היצירה הפרטית שלי וגיבשתי החלטה – להשקיע במוסיקה בלבד ולהפסיק לדלג בין עבודות מזדמנות במפעלים, מסעדות, שיפוצים וחברות אבטחה".

דגו נולד באדיס אבבה לביילין, קצין בכיר בצבא האתיופי ועיינה, עקרת בית, השני מבין חמישה אחים ואחיות, בהם הכדורגלנים ברוך ומסאיי. בניגוד להם, לו היו חלומות אחרים – על מיקרופון, ניגונים והופעות. את הדרך המוסיקלית החל בגיל 16 כאשר הגיע עם  הזמרת רינת בר למועדון בתל אביב, הם שרו דואט וקצרו שבחים רבים. בחלוף השנים דגו, תושב אשדוד במקור, המשיך להופיע במועדונים, כתב והלחין שירים והופיע באירועים התנדבותיים – בשם המוסיקה, גם באילת ובירושלים, שם התגורר לפרקים בשנים האחרונות. את הבמה הגדולה קיבל כשעבר את האודישן לתכנית "אייל גולן קורא לך", הגיע לשלבים הסופיים וקצר אינסוף מחמאות. לפני כשנתיים השתייך להרכב הים תיכוני, "החברים של פנחס", אולם החליט לפרוש לטובת דרך עצמאית.

לדבריו, "החלום מתחלק לשניים: להתפרנס בכבוד מהופעות ולשמח אנשים וכמובן לפתוח את הדלת לבני העדה האתיופית שאוהבים מאוד את המוסיקה המזרחית. כרגע אני הנציג הראשון של העדה האתיופית בסוג המוסיקה הזה אבל אני בטוח שהרבה יהיו אחריי. עד לפני כמה שנים, בני העדה שלי היו שומעים מוסיקה שחורה. היום, הצלצולים של כל חבר או בן משפחה אתיופי הוא מהמוסיקה המזרחית: אייל גולן, דודו אהרון, משה פרץ. אני מקווה שמתישהו הם יוכלו להתחבר לשירים שלי ולהתגאות שיש אחד משלהם בז'אנר המוסיקה שאליו התמכרו".

(צילום: שלומי בסו, דוקו צלמים)

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*