שירותי בדק בית וביקורת מבנים

שירותי בדק בית וביקורת מבנים

כל מי שקונה רכב משומש יודע – חשוב לבדוק מראש את מצבו המכני במוסך מורשה. מפתיע, אם כן, לגלות, שיש אנשים שאינם נוקטים את אותה הגישה כאשר הם עומדים לקנות בית. קניה של בית, חדש או אפילו מיד שניה, מהווה את ההוצאה העיקרית בחיים של אדם או של משפחה. על מנת לדעת באמת מהו טיבו של הבית, מהי איכות הבניה, האם קיימים ליקויים הדורשים תיקון – ניתן ורצוי להיעזר בשירותי בדק בית. שירותי בדק בית וביקורת מבנים יתאימו גם כאשר בית חדש כבר אוכלס. מדוע? מכיוון שקבלנים לא תמיד מוסרים בית מושלם מכל הבחינות וכאשר מגלים שישנם ליקויים – חובתו של הקבלן לתקנם על חשבונו.

סוגי ליקויים נפוצים

לפני שנעזרים בשירות מסוג בדק בית ולפני שמבצעים ביקורת מבנים, כדאי לדעת מהם הליקויים שמתגלים לעיתים קרובות. אחד הליקויים המרכזיים הינו בעיית איטום ונזילות. באילו מצבים מתקיימים ליקויים אלה? למשל, כאשר מדובר בקומה העליונה והגג לא נאטם בצורה מיטבית. בעיה של נזילות יכולה להיווצר בשל איטום לקוי בחדרי האמבטיה או במרפסות שמש. אך טועה מי שחושב שרק נזילות או איטום לקוי יאותרו בבתים שזה לא מכבר נסתיימה בנייתם.

תקלות נמצאות לעיתים בארונות החשמל, כאשר אין בהם סימון נאות או כאשר יש חוסר בנקודות חשמל בבית. לעיתים נמצא כי קירות שלמים הוקמו באופן לקוי, בזווית שאינה ישרה. לפעמים מסתור הכביסה לא הוקם כהלכה ולעיתים מתברר שאפילו מידות החדרים אינן כפי שהתחייב המוכר או הקבלן, לפי החוזה.

לפעמים ניתן למצוא ליקויי בטיחות, אי התאמה לתקני בטיחות אש, חדרי ביטחון שאינם תקינים, מרפסות שמצויות בסכנת קריסה וכיוצא באלה. לעתים מתברר שישנם ליקויי בניה שעלולים לפגוע ביציבות הכללית של המבנה כתוצאה משלד שלא הוקם כראוי או מיסודות שאינם יציבים דיים. לפעמים המשקופים לא הוקמו באופן מדויק או שמסילות של דלתות הזזה, של משקופים ושל חלונות אינן מיושרות. לעיתים הגימור בריצוף איננו מושלם ולעיתים קיים שוני של ממש בין המפרט שהובטח למפרט שהתקבל.

דו"ח בדיקה וחשיבותו

לפני שמשלמים כסף רב עבור בית חדש, לפני שנכנסים לדירה מיד שניה, לפני שחותמים על חוזה – חשוב לברר לאשורו את מצבו ההנדסי של הבית. שירות מקצועי של בדק בית מתבסס על אנשי מקצוע כמו מהנדסים, אדריכלים, הנדסאים, חשמלאים, מומחי אינסטלציה וכן הלאה. בגמר הבדיקה, על המזמין לוודא שהוא מקבל לידיו דו"ח בדיקה מפורט בו יפורטו הליקויים, אי ההתאמות ביחס למפרט, וכל התקלות הגלויות או הסמויות מעין.

גם אם הבית כבר אוכלס, יתכן שאין זה מאוחר להזמין בדק בית. קבלן שייווכח במו עיניו בקיומו של דו"ח בדיקה יתקן את הליקויים מרצונו, או שייאלץ לעשות כן בהוראת בית משפט. יש לציין כי דו"ח בדיקה עשוי לשמש כאסמכתא בהגשת תביעה אפילו לגבי בית שאוכלס לפני שנים מספר. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*