שיקום מבנים – כל מה שרציתם לדעת

שיקום מבנים – כל מה שרציתם לדעת

תהליך של שיקום מבנים מאפשר למבנים רבים בישראל לעבור סוג של רענון מחדש, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה בטיחותית.

למעשה, כאשר מדברים על שיקום מבנים למשפט ”הזמן עושה את שלו“ יש משמעות של ממש. אין מה לומר, לא משנה עד כמה הבניין נבנה בשיטה ייחודית וחדשנית, עד כמה חומרי הבניה איכותיים, עמידים וחזקים, כל מבנה חשוף לנזקי מזג האוויר ולנזקי הזמן. עם השנים אנו רואים כיצד המעטפת החיצונית של הבניין עוברת סוג של שחיקה ויש גם לא מעט מקרים של מבנים המוגדרים כמסוכנים ממש.

אילו נכסים מתאימים לתהליך שיקום מבנים?

למעשה, כל מבנה יכול לעבור תהליך של שיקום. בתי מלון, בתי ספר ומוסדות ציבוריים, בתי חולים, בתי אבות, בניינים משרדים, בניינים פרטיים, בניינים לשימור ועוד. יש מקרים שבהם יש צורך לבצע שיקום של המבנה מסיבות הקשורות לרמת הבטיחות של המבנה ואז גם מבצעים חיזוק של העמודים ובודקים שאין כל מיני בעיות חלודה, קורוזיה או רטיבות ויש מקרים שמדובר בשיקום אסתטי בלבד.

איך בוחרים חברה לשיקום מבנים?

ובכן, חשוב לבחור חברה מקצועית עם ניסיון בתחום, חברה שפועלת עם קבלני משנה מקצועיים או כזו המספקת את כל השירותים תחת קורת גג אחת, תלוי בסוג השיקום שהמבנה שלכם צריך.

כדאי לוודא שהחברה מתמחה בשיקום מבנים בהתאם לסוג המבנה שאתם צריכים לשקם ובהתאם לסוג המעטפת החיצונית שלו. הרבה פעמים מדובר בעבודה המתבצעת בגובה רב, לכן לחברה חייבים להיות את כל האישורים והציוד המתאים ויש לבדוק שהיא פועלת לפי התקנים והחוקים בישראל לעבודה בגובה.

מדובר בהליך מורכב הדורש ידע ויכולת תכנון והרבה פעמים גם יש צורך להחליף לגמרי את כל התשתיות של המבנה כולל מערכת החשמל, מערכת המים, רצפת הבטון ועוד.

צילום: דיפוזט

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*