שילוט חדש, אחיד ובטיחותי

שילוט חדש, אחיד ובטיחותי

מינהל ההנדסה בעיריית אשדוד המופקד גם על חזות העיר ועל עיצוב המרחב הציבורי, החליט לעשות סדר בשילוט שמציבים קבלנים וחברות בניה וגיבשו נוהל חדש להצבת שלטים במרחב העירוני. הנוהל גובש במנהל ההנדסה וכבר הושק באתר העירוני.

מינהל הנדסה גיבשו את הנוהל החדש, נוהל חוצה אגפים בשיתוף פעולה עם הפיקוח העירוני, מח' מידע להיתר, מח' המשפטית, אדריכל העיר, פיקוח על הבניה ומח' רישוי ובניה. שם מציינים כי עשרות קבלנים קיבלו בימים אלה מכתבי התראה ודרישה להתאים את השילוט באתרי הבניה לפורמט החדש.

"לא עוד שלטים פיראטיים אשר הוצבו ללא אישור הרשות כשחלקם אף איננו מייצג פרויקט ממשי המקודם בעירייה" אומרים במינהל ההנדסה ומציינים כי "מדובר בשלטים אשר הוצבו ללא רישיון, לעיתים אף ללא אישור בעלי הנכסים ומייצרים מצג שווא אודות פרויקטים שלכאורה מקודמים בעירייה". בעירייה מסבירים כי השלטים הפיראטיים הם תופעה שלילית המכערים את העיר והצבתם בלא פיקוח הנדסי עלולה לסכן את בטיחות התושבים. "הפורמט האחיד מבטיח שלטים אסטטיים המציגים את כל המידע הרלוונטי על הפרויקט, הצבתם עומדת בתקני הבטיחות והם מבטיחים שמירה על חזות העיר" ומדגישים כי השלטים החדשים, לבד מכך שהם יציגו מראה אחיד ורשמי, הם יעמדו במבחן השקיפות כאשר כל המידע הרלוונטי לפרויקט יופיע על השלט לרבות הדמיית הפרויקט ממבט הולך הרגל ברחוב.

במנהל ההנדסה אומרים כי למעשה אנו צפויים לראות שני סוגי שלטים, סוג אחד מייצג פרויקטים אשר מקודמים במנהל ההנדסה וטרם אושרו בוועדה המקומית. ע"ג שלטים אלו יפורטו שם החברה הבונה, שם האדריכל וכתובת הנכס. הסוג האחר הינו שילוט של פרויקטים אשר קיבלו היתרי בניה ובהם יפורטו שמות כלל היועצים המעורבים בפרויקט וכן מספר ההיתר. חשוב לציין כי כל בקשה להצבת שילוט כפופה לאישור וועדת השילוט, ובראש כל שלט אשר אושר בוועדת השילוט העירונית יצוין שהצבת השלט אושרה ע"י עיריית אשדוד. אישור השילוט הינו לזמן מוגבל, ומדובר בבשורה חשובה עבור התושבים, היות שכעת יש להם כתובת וודאית. "אנו נתקלים יום יום בתופעה בה מותקנים שלטים המבשרים על קידום תכניות פינוי בינוי ותמ"א 38, אשר אינן קיימות כלל, כלומר אין תכנון, אין אישור דיירים או אפילו פניה לרשות בעניין. מדובר בתופעה פסולה אשר מהווה הונאה כלפי ציבור התושבים במטרה להפעיל לחץ שיווקי לצורך קידום מכירת הדירות במכירה מוקדמת" אומר אדריכל העיר רם אהרוני.

בעיריית אשדוד קוראים ליזמים ולקבלנים לפעול על פי הנוהל החדש על מנת לשמור על חזות עיר אסטטית ושקיפות ציבורית מלאה בכל פרטי המידע הרלוונטיים על האתר ועל העבודות המבוצעות בו. החל מתחילת השנה הנוכחית מתחילה העירייה לאכוף את ההנחיות באמצעות מחלקת הפיקוח העירונית ומחלקת הפיקוח על הבניה, על כל השלטים אשר אינם עומדים בחוק העזר לאשדוד (מודעות ושלטים), התשנ"ח – 1997 לפי הנוהל החדש, לרבות הסרת השילוט וחיוב המציב בעלויות ההסרה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*