שיווק שותפים – על מה כל המהומה?

שיווק שותפים – על מה כל המהומה?

בטח נתקלתם בזמן האחרון בסרטוני יוטוב, מודעות פייסבוק, או באנרים שמספרים לכם כמה אפשר להרוויח בשיווק שותפים. אז על מה כל ההתלהבות?

למה עסקים כמו בוקינג משתמשים במודל של שיווק שותפים?

המודל העסקי של התחום משתלם מאוד לעסקים. הם משלמים רק על תוצאות. אין שום סיכון מבחינתם, אלא רק מקור רווח נוסף. אפשר לראות במדריך הבא: שיווק שותפים למתחילים – בוקינג ותוכניות נוספות, איך עסקים כמו אמזון, בוקינג, ואל על משלמות לכל מי שיביא להם לקוחות.

בנוסף, המודל הזה עוזר להם לגדול. בלוגרים ממליצים על מלונות בבוקינג, ויוטוברים קונים מוצרים באמזון. כך בעצם הרשתות הגדולות מקבלות גם חשיפה גדולה ופרסום. כל זה תמורה עמלה הוגנת שכמעט ולא פוגעת ברווחים של העסק.

מה היתרונות למשווקים?

לתחום יש כמה יתרונות מרכזיים. הראשון הוא שרף הכניסה ממש נמוך. לא צריך לשלם שכירות, לבנות מותג או אפילו לבנות אתר. אפשר פשוט לשים קישור, בקבוצת פייסבוק או פורום וזהו. הסיכון הוא נמוך מאוד, וגם מתחילים יכולים להרוויח.

היתרון השני שכולם משחקים עליו הוא הכנסה מהבית. עובדים דרך המחשב הנייד (ולפעמים אפילו דרך הטלפון). יוטוברים מסתובבים עם הטלפון בעולם, מעלים סרטונים, ומפנים לקישורי שותפים בשביל להרוויח את הכסף הגדול.

איך המערכת עוקבת אחרי הקישורים?

יש רשתות שותפים שזה התפקיד שלהם. לתווך, לעקוב ולשלם. הם בדרך כלל לוקחות עמלה קטנה מבעלי העסקים. לעסקים גדולים כמו בוקינג, יש תוכנית שותפים משלהם. ללא גורם מתווך.

בדרך כלל המעקב יתבצע ע"י הוספת פרמטר לכתובת הדף (מגיע מוכן בדרך כלל).

איפה הבעיה מתחילה?

התחום עשוי להיות רווחי מאוד. הבעיה היא שאנשים נכנסים אליו בשביל לעשות כסף קל ולא בשביל להתמקצע. ראיתם פעם עורך דין שבא ואחרי קורס של חודש מתחיל לעבוד? אז גם כאן זה לא שונה. יש עבודה לעשות, צריך לקחת הכשרות, ויכול לקחת שנים עד שהכסף נכנס.

מי שתחום השיווק לא מעניין אותו לא ישרוד הרבה זמן. צריך להפוך למשווק מיומן, להתעדכן בטרנדים החמים, לשים לב לשינויי מדיניות של גופי הפרסום ולהתעדכן כל הזמן באסטרטגיות חדשות.

מילים אחרונות לסיום

כמו בכל תחום, מי שמתמקצע יכול להצליח. אין כאן כסף קל, אלא פשוט עוד מקצוע שתוכל לרכוש. כמו מתכנת, מגייס משאבי אנוש, או גרפיקאי. רק שכאן המקצוע הוא איש שיווק. ואם נהיה יותר ספציפיים, משווק שותפים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*