שוב נעצרו שבח"ים שזייפו תעודות זהות ומסמכים

שוב נעצרו שבח"ים שזייפו תעודות זהות ומסמכים

במשטרת מרחב לכיש בכלל ובמשטרת אשדוד בפרט ממשיכים להיתקל שוב ושוב בשוהים בלתי חוקיים המזייפים תעודת זהות ואישורי שהייה בישראל.

אחרי שביום שני האחרון עצרו במשטרת אשדוד שב״ח בן 14 אשר עורר את חשדם של האזרחים והציג לשוטרים תעודת זהות מזוייפת של צעיר תושב רהט, אמש נעצרו שני שוהים בלתי חוקיים נוספים אשר זייפו מסמכים ותעודת זהות.

בשעות הצהריים התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת המחוז הדרומי על אדם חשוד ברחוב  שדרות תל חי בעיר אשדוד. שוטרי סיור של התחנה הגיעו למקום, ולאחר סריקות איתרו חשוד אשר מאוחר יותר התברר כי הוא שוהה בלתי חוקי בן 26 תושב יאטה. החשוד הפנה את השוטרים למעסיקו בטענה שנתן לו את עותק מהאישור המתיר לו לשהות בישראל. השוטרים ערכו בדיקה מקיפה בסיומה התברר כי מדובר בעותק של אישור מזוייף שהחשוד מסר למעסיקו בכדי להתקבל לעבודה. בחקירתו במשטרת אשדוד סיפר לחוקרים כי רכש אותו ביו״ש תמורת כמאה ש״ח.

מספר שעות מאוחר יותר, במהלך פעילות בט״ש שגרתית של שוטרי הסיור ממשטרת אשדוד אותר אדם חשוד ברובע ט׳. משהתבקש ע״י השוטרים לעצור, הוא ניסה להימלט אך נתפס לאחר מרדף קצר. לשוטרים הציג תעודת זהות ישראלית. אולם גם במקרה הזה הוא עורר את חשדם של השוטרים ולאחר בדיקה נמצא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי בן 19 תושב שטחים. גם במקרה הזה מדובר היה בתעודת זהות מזוייפת אולם הפעם טען החשוד בחקירתו כי הוא עצמו זייף את התעודה.

בזכות ערנות אזרחים ומקצועות של שוטרים בשטח נתפסים אותם חשודים ומובאים למעצר. שני החשודים שנעצרו אמש הובאו היום להארכת מעצרם ובקרוב צפוייה המשטרה להגיש כנגדם כתבי אישום.

במשטרת אשדוד סיפרו כי בתקופה האחרונה נתקלים בלא מעט אירועים של זיוף תעודות ומסמכים ע״י שוהים בלתי חוקיים. ״מעסיקים חייבים לבדוק בחשדנות ולקחת בערבון מוגבל מסמכים ותעודות זהות המוצגים להם ע״י אנשים לא מוכרים הבאים לעבוד אצלם. צריך לזכור כי גם העסקה, הלנה או הסעה של אותם שוהים בלתי חוקיים מהווה עבירה על החוק. בכל מצב בו מתעורר חשד מהסוג הזה יש לפנות מיד למשטרה״, מציינים קציני החקירות בתחנה.

בתוך כך, במשטרת מרחב לכיש ממשיכים בפעילות בט״ש מוגברת בערים ובצירים. לצד עלייה של מאות אחוזים בדיווחים המתקבלים על אנשים או רכבים חשודים ע״י אזרחים, מתבצעות פעילויות יזומות רבות לאיתור שוהים בלתי חוקיים או אנשים חשודים באזור. בהובלתו של מפקד מרחב לכיש נצ״מ אלי כזרי ויתר מפקדי התחנות בגזרה, מתבצעות על בסיס קבוע הערכות מצב וניתוח איומים מתמיד המתורגם לפעילות מבצעית יזומה. הכל בכדי לאפשר לאזרחים להמשיך בשגרת חייהם בבטחה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

כתוב תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*